پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
در حالی که همه شورا‌های شهر‌های استان یزد در مهلت قانونی یک ماهه، شهردار منتخب خود را به استانداری معرفی کرده اند، اما فقط حکم ۱۶ شهردار تایید شده و هشت شهر همچنان بدون شهردار هستند.
شعار سال: در حال حاضر حکم شهرداران یزد، میبد، اشکذر، مجومرد، ابرکوه، بخ، شاهدیه، حمیدیا، بافق، تفت، نیر، زارچ، مهردشت، احمدآباد، عقدا و خضرآباد تأیید شده است، چون انتخاب شهردار را جزو اولویت‌های اولیه و مهم شورا‌های این مناطق بوده و بلافاصله بعد از ورود به ساختمان شورای شهر، در همان مرداد ماه تکلیف صندلی شهرداری شهرشان را مشخص کردند و فردی که معتقد بودند دارای توانمندی بیشتر و رزومه قوی نسبت به دیگر کاندیدا‌ها دارد را به وزارت کشور معرفی کردند.

اما مناطقی از استان نیز به رغم اتمام مهلت برای معرفی شهردار، به دلیل رد صلاحیت شهردار معرفی شده باید دوباره به انتخاب شهردار اهتمام ورزند.

حکم شهرداران پیشنهادی شهر‌های اردکان، هرات، مروست، مهریز، بفروییه، بهاباد، ندوشن و خرانق هم صادر نشده و آن‌گونه که رؤسای شورا‌های مربوطه می‌گویند، احکام شهرداران یا در مرحله استعلام و صدور حکم است و یا صلاحیت آنان رد شده است که باید اعلام و دوباره شهردار انتخاب کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس درباره انتخاب نشدن شهرداران برخی شهر‌های کشور و در واکنش به طولانی شدن صدور حکم برخی شهرداران به ایلنا اظهار داشت: روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در کابینه و تعیین استانداران از دلایلی است که سبب تاخیر در معرفی شهرداران شده است.

محمدصالح جوکار با بیان اینکه در انتخاب شهرداران باید قانون به صورت دقیق و درست اجرایی شود افزود: یکی دیگر از دلایل عدم انتخاب شهرداران هم اجرا نشدن دقیق قانون است.

وی با بیان اینکه نظارتی بر عملکرد شورا‌ها وجود ندارد عنوان کرد: نبود نظارت یک نقص به شمار آمده و باید این نقص با اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها رفع شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید هر جا که قانون به درستی انجام نگیرد، وارد عمل شده و تذکر جدی بدهند تا به نقش نظارتی که برای مجلس و نمایندگان تعریف شده به درستی عمل شده باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۴۹۶۱۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین