پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی به عنوان یک بدنه کارشناسی امری ضروری است و باید برای معرفی پروزه‌های کلان از این ظرفیت استفاده شود.

شعار سال:به گزارش وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در جلسه شورای عتف افزود: در این برهه از زمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راهی ندارد؛ جز آنکه بخشی از پتانسیل تحقیقاتی را در راستای نیازهای جامعه قرار دهد و این امر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.
 
وی با بیان اینکه تحقیقات بنیادی دارای ارزش خاصی است و باید با قوت پیش رود، ادامه داد: برج تولید علم در کشور همواره خودنمایی می‌کند، ولی این امر در برج تولید فناوری و نوآوری نیز باید جلوه‌گر باشد؛ باید تلاش کنیم بحث فناوری و نوآوری نیز رشد کرده و جایگاه خود را بیابد.
 
وزیر علوم با تاکید براینکه سامانه جامع تحقیقات نیازمحور را آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که نیازهای کشور احصاء شود و سعی کنیم برای تحقیقات کاربردی سیستمی طراحی کنیم تا به صورت سیستماتیک و نهادینه دنبال شود و با بهره‌مندی از امتیازهای ترغیبی و تشویقی اساتید و دانشجویان را به سوی این مهم سوق دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی، بهترین و قوی‌ترین صنف علمی هستند که می‌توانیم دست نیاز و طلب یاری به سمت آنها دراز کنیم. در نامه‌ای به ۴۴۰ انجمن علمی کشور از آنها درخواست شده است که هر یک از انجمن‌ها به تعداد گرایش‌هایی که عضو آن انجمن هستند یک پروژه کلان ملی اعلام کنند.
 
زلفی گل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باید علاوه بر چالش‌های اساسی کشور، هنر آن را داشته باشیم که از همه اقشار علمی کشور کمک گرفته و آنها را به سمتی سوق دهیم که خودشان برای خود آرمان‌هایی را به تصویر بکشند.
 
۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های کلان در نظر گرفته شد
 
غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در این نشست، اظهار داشت: حیات دوم طرح‌های کلان ملی را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرده‌ایم و طی ۶ ماهه گذشته، سه طرح به تصویب رسیده است.
 
وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های کلان ملی در نظر گرفته شده و امید است با توجه به ریل‌گذاری جدید در طرح‌های کلان ملی کمک شود تا این مبلغ تخصیص یابد.
 
جلسه شورای عتف با حضور اعضای کمیسیون دائمی این شورا در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست گزارشی از اولویت‌های پژوهشی علم و فناوری کشور در افق ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۵ و همچنین پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور ارائه شد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  9 آبان  1400، کدخبر:، www.irna.ir،84524445

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
پروزه ها باید برنامه ریزی و سپس انجام شوند و با سطح نیاز جامعه همخوانی هم داشته باشد تا نتیجه مطلوبی رو بشه ازش گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین