پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌های کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است.
شعار سال: اکبر نیکزاد در سفر یک روزه به قوچان در حاشیه بازدید از روستا‌های زلزله‌زده این شهرستان افزود: مصوبه‌ای در زمینه تسهیلات واحد‌های مسکونی روستایی به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج درصد تصویب شده که برای این تسهیلات ضمانت سفته‌ای زنجیر‌های سه نفره در نظر گرفته شده است که اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی از بانک‌ها به ضمانت سفته اکتفا نکرده و به دنبال ضامن کارمند و چک هستند، اما با توجه به اینکه در کمربند زلزله هستیم اگر بازسازی‌ها با سرعت انجام نشود ممکن است در یک زلزله ۶ ریشتری خسارات بسیار وارد شده و دیگر پشیمانی فایده‌ای نداشته باشد لذا باید در پرداخت تسهیلات سختگیری کمتری باشد تا بتوانیم در پایان سال ۱۴۱۰، جشن پایان نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی را در کشور داشته باشیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تعهدات این بنیاد ساخت سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی است گفت: این تعهد طبق سال‌های گذشته در حال انجام است و با توجه به عملکرد خوب بنیاد مسکن مأموریت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بر عهده این بنیاد گذاشته شده است.

وی افزود: در این زمینه طی جلساتی با وزارت راه و شهرسازی، مقررشده است این وزارتخانه زمین‌های مورد نیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد و تسهیلات آن نیز در قالب قانون جهش مسکن به بانک‌ها ابلاغ شود.

نیکزاد ادامه داد: طرح‌های هادی نیز مربوط به معاونت روستایی این بنیاد بوده که دو موضوع تهیه و اجرای طرح را پیگیری می‌کند و در برخی روستا‌ها طرح اجرا شده نیازمند بازنگری است.

وی گفت: با توجه به اینکه تأمین اعتبارات دولتی در این زمینه با مشکلاتی روبرو بوده است به تمام واحد‌های بنیاد مسکن در سراسر کشور دستور داده شد هزینه بازنگری طرح‌های هادی روستایی را که افق ۱۰ ساله آن‌ها به پایان رسیده از منابع داخلی پرداخت کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عمران در روستا و ساخت معابر مناسب برای آن‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است، زیرا اقتصاد مقاومتی حرکت بر اساس داشته‌های داخلی است و این توسعه منجر به سکونت و تولیدات مردمی در روستا‌ها می‌شود.

وی با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری قوچان در ۲ ماه گذشته ادامه داد: در این زلزله ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی نیازمند تخریب و نوسازی شد و ۳۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیر شد.

نیکزاد گفت: از همان ابتدا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی وارد بازسازی این واحد‌ها شد که باگذشت کمتر از ۲ ماه ۵۵ واحد به ساخت اسکلت رسید و سقف هشت واحد نیز زده شد و امیدواریم طی ۲ ماه آینده بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده از زلزله پایان یابد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به ساخت و بهسازی واحد‌های آسیب‌دیده در زلزله‌های اخیر توجه ویژه دارد افزود: تا زمانی که تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شود یا تسهیلات بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود بنیاد مسکن وظیفه دارد اقدامات لازم برای کاهش استرس مردم و رفع مشکلات آن‌ها را انجام دهد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعلام تسهیلات و کمک بلاعوض دولت به بانک‌ها طی چند روز آینده خبر داد و گفت: در این راستا بنیاد مسکن باید هر چه سریع‌تر برای واحد‌های آسیب‌دیده پرونده تشکیل دهد.

وی افزود: با توجه به ارزیابی کارشناسان خبره از قیمت مصالح ساختمانی نیازمند افزایش تسهیلات بازسازی مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان هستیم که این موضوع در جلسه شورای عالی مسکن نیز به تصویب رسیده است.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۹ آبان۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۵۴۹۰۳۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین