پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
میهمان برنامه صبحگاهی شبکه سه به نقل از فرهنگستان علوم و زبان فارسی، معادل برند را اصطلاح ویژند می‌نامد. معتقد است که از بعد آوایی هم کلمه قشنگی است.

شعار سال:اواخر خرداد ماه امسال بود که محمود شالویی دبیر شورای کارگروه پاسداشت زبان فارسی اعلام کرد از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از این پس به جای کلمه «برند»، کلمه «ویژند» استفاده می‌شود. اما اطلاع رسانی چندانی در این خصوص صورت نپذیرفته بود. میهمان  برنامه صبحگاهی شبکه سه، با صحبت در این خصوص ، حساس سازی های لازم را انجام داد.

لازم به توضیح است که قبلا برای معادل اصطلاح برند از عبارات نشانگان و نشان تجاری استفاده می شد که در خصوص آن هم جای بحث فراوان وجود داشت. یك محقق و مدرس دانشگاه و مشاور در حوزه بازاریابی واستراتژی در این خصوص معتقد بود که معادل فارسی «برند» باید اصطلاح نشانگان تجاری آورده شود نه نشان تجاری . چون نشان تجاری یكی از اركان برند سازی محسوب می شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین