پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۲۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
رحیم پورازغدی می‌گوید که نظارت، نقد و سوال، موتور پیشرفت کشور است. اگر این سه گانه نباشد، خیلی از مدیران خوابشان می‌برد. اگر بیدار هم باشند، باید احتمال اهمال، اعمال سلیقه و حتی نفوذ را هم از نظر دور نداشت. برخی از مدیران به اسم پیشرفت، می‌گویند که شما ساکت باشید و امر به معروف و نهی از منکر نکنید تا ما کار‌ها را جلو ببریم. نه خیر، وجود گروه فشار نظارتی و روشنفکری مثل حضور فعال دانشجویان، بسترساز اصلاح و تقویت کننده کار مدیران است.
شعار سال: چندرسانه‌ای پیوست شده به متن، هرچند از صحبت‌های قدیمی آقای رحیم پور ازغدی برداشت شده است، اما کارکرد و کاربرد به روز دارد. چرا که از یک سو به تقویت مدیریت جامعه اسلامی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و از طرف دیگر، مشارکت طلبی همگانی با محوریت مقابله با فساد و کم کاری‌ها و اهمال‌ها ، پرداخته است. بر این قاعده، ترکیبی از بعد سیاسی و عبادی، دین مدنظر قرار گرفته است.

دین اسلام از دو بعد مذهبی و سیاسی تشکیل شده و هدف اساسی پیامبر اعظم جدا از تعلیم مفاهیم دینی، تشکیل حکومتی برای اجرای برنامه ‏های توصیه شده توسط دین بوده است؛ از سوی دیگر شیوه حکومت اسلامی که مشروط و مقیّد به شریعت است، حدود فعالیت ‏های حکام فعال در بلاد اسلامی را معین کرده و اسلام در بعد سیاسی خود، برای کنترل دستگاه حاکمیت، اصل مهم «نقد، سوال و نظارت قدرت» را پذیرفته است.

در گام دوم انقلاب و حرکت پر شتاب‌تر به سمت تمدن سازی اسلامی نیز، تاکیدات زیادی از جناب مقام معظم رهبری بر اعمال، نقد، سوال و نظارت بر کار مدیران شده که باید بشکل خاص مورد توجه قرار گیرد.
 
تعداد بازدید : 34
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
آیا جامعهتوان شنیدن نقد را دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
خوب هاشون خوابشون می بره رو خوب اومد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین