پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
علی سیدزاده کارشناس حوزه آب در گفتگو با شبکه خبر مدعی متوسط استفاده ۱۹۰ لیتری سرانه آب در ایران و متوسط مصرف ۱۲۰-۱۳۰ لیتری آب در اروپا شده و مصرف ایران را بالاتر از حد متعارف جهانی قلمداد کرده است. نامبرده علت این کار را هم به رعایت نکردن شیوه بهینه سازی، نبود تجهیزات کاهنده مصرف، ارزش گذاری آب است، ارتباط می‌دهد. ضمن تشکر از اظهار نظر ایشان، توصیه می‌کنیم در متهم کردن مردم و ارایه راهکار‌های بدون پشتوانه و صرفا نظری و حتی آمار‌های غیر دقیق، دقت بیشتری مبذول داشته و با نگاهی عملیاتی‌تر به مسئله بنگرند.
شعار سال: سرانه مصرف آب به عوامل متعددی از جمله شرایط اقلیمی و وضعیت آب و هوایی، نوع فرهنگ هر منطقه، تعرفه و قوانین بازدارنده، تجهیزات کاهنده مصرف، وضعیت بهداشتی و ... بستگی دارد و در کشور‌های مختلف دارای ارقام متفاوتی است. به طور کلی در اکثر کشور‌های توسعه یافته به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب و قوانین بازدارنده و الگو‌های مصرف بهینه شده برای مصرف آب میزان سرانه مصرف این ماده حیاتی از ایران کمتر است. به عنوان مثال سرانه مصرف آب در کشور دانمارک (۱۵۹ لیتر در روز)، سوئد (۱۶۴)، پرتغال (۱۹۴)، اسپانیا (۲۰۰)، انگلستان (۱۵۳ لیتر در روز)، اتریش (۱۵۳ لیتر در روز)، ایرلند (۱۴۲ لیتر در روز)، فرانسه (۱۳۹ لیتر در روز)، آلمان (۱۲۹ لیتر در روز)، هلند (۱۲۹ لیتر در روز)، بلژیک (۱۱۲ لیتر در روز)، لهستان (۹۸ لیتر در روز)، فنلاند (۲۱۳) و ایتالیا (۲۱۳) است. در تعدادی از کشور‌ها نیز سرانه مصرف آب بالاتر از ایران است، از جمله سوئیس (۲۵۲)، استرالیا (۲۶۸)، آمریکا (۲۹۵) و کانادا (۳۲۶) لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز.

اینکه هر کارشناس و ناکارشناسی، بحث از بالا بودن میزان مصرف سرانه آب کند جای، اما و اگر‌های زیادی دارد. عزیزان ما از میزان هدر رفت آب بدلیل فرسودگی خط انتقال و انشعابات اطلاع دارند؟ کارشناسان محترم از ضعف فناوری در سر شیر‌های داخل کشور می‌دانند؟ منتقدین گرامی، از بحث طهارت و دستورات اسلام در این خصوص مسلما باخبر هستند و ...؛ لذا خواهشمندیم فورا مسئله را به آب بها و درخواست افزایش نابخردانه آن و بحث الگوی مصرق و میزان مصرف بهینه ربط ندهند. مردم بدلیل استفاده نابجا و مکرر از این نوع ادبیات، بنوعی تنفر رسیده اند.

تعداد بازدید : 10

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین