پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
مایکل سندل فیلسوف سیاسی آمریکایی پس از شرکت در اولین کنفرانس فلسفه در پادشاهی عربستان گفت: تمایل مقامات سعودی برای ترویج تفکر انتقادی تعیین می‌کند که آیا یک حرکت اصلاحی که در این کشور به راه افتاده است موفقیت‌آمیز خواهد بود یا نه.

شعار سال:«مایکل سندل» معتقد است اگر عربستان می‌خواهد در اصلاحاتی که در پیش گرفته موفق شود باید اجازه بروز تفکر انتقادی را بدهد.

 مایکل سندل فیلسوف سیاسی آمریکایی پس از شرکت در اولین کنفرانس فلسفه در پادشاهی عربستان گفت: تمایل مقامات سعودی برای ترویج تفکر انتقادی تعیین می‌کند که آیا یک حرکت اصلاحی که در این کشور به راه افتاده است موفقیت‌آمیز خواهد بود یا نه.
 
مقامات عربستان سعودی می‌گویند اولین کنفرانس سالانه‌ی فلسفه در عربستان سعودی با عنوان «کنفرانس بین المللی فلسفه در ریاض» از  ۸-۱۰ دسامبر با حضور کارشناسان بین المللی فلسفه و با عنوان «جشنواره‌ی اندیشه‌ها» برگزار شد.
 
برگزاری کنفرانس فلسفه در عربستان سعودی درحالی است که فلسفه در دانشگاه‌های مذهبی و غیرمذهبی این کشور تدریس نمی‌شود و در وهابیت که مذهب رسمی در عربستان سعودی است، فلسفه یک بدعت محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد حاکمان عربستان در راستای برنامه خود برای ایجاد اصلاحات قصد دارند وارد حیطه‌هایی از علم، انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی بشوند که تاکنون در این کشور تابو محسوب می‌شد. هدف دیگر ترمیم چهره عربستان به خصوص در زمینه حقوق بشر است. همه این اهداف در چارچوب سند توسعه‌ای عربستان ارزیابی می‌شود که محمدبن‌سلمان ولیعهد جوان این کشور به دنبال تحقق آن است.
 
حالا سندل – استاد دانشگاه هاروارد- معتقد است: پیش‌بینی آینده تجربه و آزمایش جدید شاهزاده عربستان دشوار است اما به نظر می‌رسد دستکم ارزشش را دارد که در عربستان به تفکر انتقادی پرداخته شود چرا که نسل جوان این کشور به شدت تشنه این مباحث است.
 
پروفسور سندل افزود: من آنها را به این کار تشویق می‌کنم حتی با اینکه ممکن است این راه خطرات زیادی برای آنها داشته باشد. من نمی‌توانم از الان بگویم که این یک اراده واقعی است یا یک نمایش تبلیغاتی ولی زمان به ما در مورد نیات واقعی حاکمان عربستان نکاتی را روشن خواهد کرد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: 20 آذر 1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1277611

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین