پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زهرای مرضیه (س) یک عبد صالحه تکلیف مدار، موقعیت شناس و آگاه به زمان بود در حالی که زیست ایشان در تحمل شرایط و موقعیت‌ها و مدیریت زمان و بحران‌ها مثل یک بشر عادی است.

شعار سال:«معصومه ظهیری» با بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به آیه ۴۲ سوره آل عمران «وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ»، اظهار کرد: امام صادق(ع) ذیل این آیه می فرمایند که آن بانویی که مصطفا و برگزیده دو جهان و برای همگان الگو است، مادرمان زهرای مرضیه(س) است.
 
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی است که ابعاد وجودی ایشان از جهات مختلف چه از جهت فردی و یا خانوادگی و و چه اجتماعی هم قابل تأمل و بررسی و تحلیل است.
 
وی تصریح کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) اختصاص به زمان و مکان و موقعیت خاص زمان حیات خودش ندارد، گرچه همه الگوها این گونه هستند که فرای زمان و فرای مکان و فرای جنسیت هستند و لذا حضرت امام می فرمایند: حضرت زهرای مرضیه(س) اگر مرد بود حتما پیامبر می شد.
 
ظهیری بیان کرد: ایشان بانویی بالا مرتبه است که به عنوان چهره ای معصوم انتخاب شده تا برای نیمی از پیکره جامعه که زنان هستند الگو معرفی شود که زن هم می تواند به این مقام والا برسد و البته چون خداوند الگوها را از جنس بشر انتخاب کرده از هر دو جنس قرار داد تا این توازن و تعادل در معرفی الگو برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: جدا از مقام عصمت و آیه تطهیر در شأن اصحاب کساء، اما بعد تکوینی زهرای مرضیه به عنوان یک انسان برای همگان باید معرفی شود؛ یک انسانی که مثل بقیه است جایی که پدرش به عنوان پیامبر(ص) می فرماید أَنَا بَشَر مِثْلُکُمْ، من مثل شما هستم.
 
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: زیست حضرت زهرا(س) در تحمل شرایط و موقعیت‌ها و مدیریت زمان و مدیریت بحران ها مثل یک بشر عادی است با امتیازات فوق العاده ای که داراست، به این دلیل ایشان در دو ۹ سال زندگی شان قابل بررسی است.
 
وی افزود: دوران کودکی دوران مبارزه پیامبر(ص) با مشرکین و جریان مقابله طرفداران زر و زور در مکه و فشارهایی که پیامبر(ص) در آن زمان تحمل کرد و همراهی و همدلی زهرای مرضیه در حالی که یک کودک است اما کودکی که هم در وقایع اطراف خودش حضور دارد و هم موثر و آگاه و شجاع و بی باک است.
 
ظهیری بیان کرد: وقتی فردی جرأت می کند شکمبه شتر را بر سر پیامبر(ص) بیندازد این قدر فشار و خفقان زیاد است که کسی جرأت نمی کند به سمت ایشان بیاید و می گویند به خانه پیامبر(ص) بروید و فاطمه(س) را صدا بزنید و زهرای مرضیه می آیند و آن را از سر پیامبر(ص) بر می دارند و شروع به تمیز کردن می کنند.
 
وی تصریح کرد: این باور پیامبر(ص) نسبت به زهرای مرضیه که جلوی پای او بلند می شود و او را در آغوش می گیرند و او را در جای خودش می نشانند و در آن شرایط ویژه ای که زنان را تحقیر می کردند پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را تکریم می کند و آموزش می دهد به این که دختر کوثر و خیر کثیر است و فاطمه به عنوان جنس دختر و زن یک انسان ویژه معرفی می شود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این یک بعد است که یک تحول در زمانه و زمین خودش و فرهنگ اطراف ایجاد می کند بنابراین تولد حضرت فاطمه(س) یک تغییر نگاه و تغییر فرهنگی در جامعه جاهلی آن زمان ایجاد کرد و موجب شد نگاه به زن به عنوان یک شخصیت انسانی و با کرامت مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در دوره دوم زندگی حضرت فاطمه(س) دوره پس از ازدواج همدلی و همراهی و هم کف بودن و یاری گری را در زندگی در کنار امیرالمومنین(ع) و مسئولیت پذیری و تکلیف مداری می‌بینیم.
 
ظهیری گفت: زهرای مرضیه(س) یک عبد صالحه تکلیف مدار، موقعیت شناس و آگاه به زمان بود که مورد اعتماد اطراف خودش قرار گرفت، هم پیامبر(ص) به ایشان اعتماد می کند و به درب خانه حضرت فاطمه(س) سلام و درود می گوید و حضرت(ع) را به نام صدا می کند و برای او تهیت و سلام دارد.
 
وی تصریح کرد: و از طرفی امیرالمومنین(ع) به قدری به حضرت زهرا(س) اعتماد دارد که بسیاری از مسئولیت ها را به ایشان می سپارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار:27  آذر 1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1282108

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
یک الگوی تمام برای بانوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین