پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
سالهاست که مردم از فساد مالی و دریافت رشوه در شهرداری‌ها می‌نالند و هیچ دست توانمند و اراده مصممی برای رفع این نگرانی دیده نشده است.

شعار سال:  خبر دریافت حقوق غیر متعارف یکی از مدیران ارشد شهرداری بازتاب های متفاوتی در میان مخاطبین پایگاه خبری خلیج فارس داشت، فردی که خلاف روال قانونی دو رتبه ارتقا یافت و شاهد افزایش 12 میلیون تومانی حقوقش طی سالجاری بود.
 
در این ماجرا، نحوه تخلفی که صورت پذیرفته بیش از میزان دریافتی حائز اهمیت است. خصوصا اینکه برای چنین تخلفاتی باید زنجیره ای از تبانی ها، یا امتیاز دهی و تخلفات کارمندان دیگر در میان باشد تا نتیجه آن منجر به دستمزدهای نامتعارف گردد.
 
اگرچه پدیده حقوق های نامتعارف و نجومی موضوع تازه ای نیست و در سازمان های دیگر نیز به دفعات شاهد چنین تخلفاتی بوده ایم و ویژه خواری از بیت المال در این قالب تبدیل به عادت شده، اما از آنجا که شهرداری به عنوان نهادی عمومی، اعتبار مالی خود را نه از دولت بلکه مستقیما از جیب مردم دریافت می‌کند، چنین دست اندازی هایی به اموال مردم و پولی که مستقیما توسط شهروندان برای عمران و آبادی زادگاه شان تامین شده بسیار تلخ و دردناک تر از سایر مجموعه های اداری است.
 
حیدری شهردار بوشهر در در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تایید تخلف پیش آمده که منجر به حقوق نامتعارف برای مدیر مربوطه شده، تاکید نموده که این تخلف قبل از آمدن او شکل گرفته، ولی وی پیگیری کرده و کارمندان متخلف هم به تخلفات اداری برای سیر مراحل قانونی معرفی می شوند.
 
حال که چنین تخلفی آشکار گردیده و همانگونه که شهردار وعده داده کارمندان متخلف به تخلفات اداری معرفی خواهند شد، باید از شهردار پرسید ارتقا فردی که چنین تخلفی کرده و حقوق غیرمتعارفی داشته چه توجیهی دارد؟
 
آیا برکشیدن وی به مناصب بالاتر، باعث جلوگیری از دسترسی کامل یا از بین رفتن مدارک و مستندات تخلف نخواهد شد؟
 
پیش ار شروع به کار شورای جدید بوشهر، در جریان حضور جعفر پورکبگانی رییس فعلی این شورا در دفتر پایگاه اطلاع رسانی خلیج فارس و مصاحبه با وی، اولین پرسشم از ایشان درباره راهکار و شیوه برخورد با فساد مالی در شهرداری بود.
 
همانجا به وی یادآور شدم که شناخت گلوگاه های فساد و مسدود کردن راه های سو استفاده مالی در شهرداری بوشهر باید اولویت شورای جدید باشد. در حاشیه این گفتگو تاکید نمودم که ایشان به عنوان منتخب اول، حفظ آبروی شخصی که هر فردی در طول زندگی آن را به تدریج کسب کرده و صیانت از آرای کسانی که به شما اعتماد کرده اند، باید دغدغه همیشگی تان باشد.
 
اکنون باید پرسید آیا برای رئیس شورای شهر تخلفات مالی شهرداری به اندازه سگ گردانی در پارک ها که چندی پیش برای آن نطق کردند، نگران کننده و غیر قابل تحمل نیست؟
 
سالهاست که مردم از فساد مالی و دریافت رشو در شهرداری ها می‌ نالند و هیچ دست توانمند و اراده مصممی برای رفع این نگرانی دیده نشده است.
 
برخی معتقدند نیاز اعضای شوراها به رای چهار سال بعد و لابی و زد و بندهای مرتبط با آن، دلیل ضعف در برخورد با فساد شهرداری ها می باشد. البته نگارنده چنین اتهامی را در خصوص شوراها و خصوصا شورای شهر بوشهر تایید نمی کند، اما یقینا عزم و اراده شورا برای برخورد با تخلفات و افراد متخلف، برای اصلاح این ذهنیت ضروری است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس  ، تاریخ انتشار:  30 آذر 1400، کدخبر: ،www.pgnews.ir،436631

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین