پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
جمع حقوق و مزایا مدیرعامل مدیر عامل پتروشیمی دنا که و یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیر مجموعه هلدینگ انرژی سپهر در آبان‌ماه بیش از ۷۳ میلیون تومان بوده است.
شعار سال: شرکت صنایع پتروشیمی دنا وابسته به هلدینگ انرژی سپهر با سرمایه گذاری عظیم شرکت پتروفرهنگ ایجاد شده تا با محوریت تولید متانول به وظایف خود عمل کند البته هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

شرکت صنایع پتروشیمی دنا با سرمایه گذاری ۴۸۱ میلیون دلار در فاز ۲ منطقه پتروشیمی شهر عسلویه در حال ساخت است.

شرکت پتروفرهنگ در راستای سیاست‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، منابع مالی خود را در زمینه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و انرژی در جهت ایجاد ارزش افزوده و سودآوری هر چه بیشتر سپرده فرهنگیان سرمایه گذاری کرده است که در این راستا صندوق ذخیره فرهنگیان در شرکت انرژی سپهر که شامل سه پتروشیمی دنا، سبلان و سیراف است برای تولید متانول در کشور سرمایه‌گذاری کرده تا بخش از مسائل و مشکلاتی مالی صندوق ذخیره فرهنگیان کاهش یابد.

اما با توجه به اسناد مانند سال‌های گذشته به دلیل عدم شفافیت شاهد تخلفات مالی و فیش‌های حقوق نجومی در شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان مانند پتروشیمی دنا هستیم؛ از این دست مدیران باقی مانده از دولت همچنان در بخش‌های مختلف اجرایی حضور داشته و تلاش زیادی می‌کنند تا همچنان حقوق نجومی دریافت کرده و در سایه عدم نظارت‌ها بر اندوخته‌های مالی خود که دیوان محاسبات کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور هم به استمرار حقوق نجومی انتقادات تندی دارند حقوق‌های خاص بگیرند.
 
ادعای حقوق ۷۳ میلیون تومانی مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا»!

محمد علی کریمیان در هفته پایانی تیرماه ۱۴۰۰ به مدیر عاملی پتروشیمی دنا منصوب شد و براساس اسنادی که به دست خبرگزاری برنا رسیده است ایشان در آبان ماه سال جاری حقوق ۷۳ میلیون تومانی از شرکت پتروشیمی دنا دریافت کرده است. این درحالی است که پروژه‌های این شرکت هنوز در حال تکمیل است و از نظر اقتصادی تا به امروز سودآوری برای صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته است و همین رویه موجب انتقادات معلمانی که خیلی از آن‌ها حقوق ۳ تا ۴ میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند شده است. این در حالی است که صندوق ذخیره فرهنگیان با این سیاست تاسیس شده است تا با راه‌اندازی شرکت‌ها و هلدینگ‌های مختلف اقتصادی دستگیر بازنشستگان آموزش و پرورش در روزگار پیری باشند، اما گویا سود‌های شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به جیب نجومی بگیران خاص می‌رود.

عزم دولت آیت الله رئیسی جمع شدن بساط نجومی بگیرانی است که سعی می‌کنند در سایه عدم نظارت‌های قانونی و تاریک‌خانه شرکت‌های دولتی برای خود سرمایه‌اندوزی کنند. این در حالی است که اخیرا رئیس جمهور با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف اعلام کرده است که حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.

در فیش حقوقی آبان ماه ۱۴۰۰ محمد علی کریمیان -مدیر عامل پتروشیمی دنا (وابسته به هلدینگ انرژی سپهر با سرمایه گذاری شرکت پتروفرهنگ) مبالغ حقوق پایه ۸۴.۸۲۳.۲۰۷ ریال، مزایا ۱۶۶.۷۱۶.۹۱۲ ریال درج شده است و همچنین مبلغ اضافه کاری آبان ماه وی ۱۸۱.۰۹۰.۵۱۶ ریال بوده است و برای ۴ روز ماموریت مبلغ ۱۰۳.۱۰۹.۳۹۸ ریال دریافت کرده اند.

براین اساس در فیش آبان‌ماه جمع حقوق و مزایا مدیرعامل عامل پتروشیمی دنا ۷۳۲.۸۶۵.۰۹۹ ریال درج شده است.

رئیس جمهور همچنین به موضوع انتشار اخبار پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی قاطع و مصمم است و در هرکجا که با ارائه مستندات موضوع به اثبات برسد در جهت اصلاح آن با فوریت اقدام می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۴۱۶۳، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
1
ای کاش حداقل یه کاری می کردین، حقوق بالا هم که می‌گرفتین میگفتیم نوش جان!
کار نکرده و این همه حقوق ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین