پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر داد. علی نصیری گفت: کلانشهر تهران هم از نظر پیچیدگی‌های شهرسازی و هم از نظر بار لرزه‌ای، مشکلاتی دارد، در تهران از هر گسل که فاصله می‌گیریم به یک گسل دیگر نزدیک می‌شویم. اگر درباره گسل شمال تهران و گسل شهر ری صحبت می‌کنیم نباید تصور شود که در مناطق مرکزی تهران گسلی وجود ندارد، بلکه در این مناطق، احداثات شهری اجازه مطالعه دقیق روی پوسته زمین را نداده در حالی که حدس می‌زنیم در تمام مناطق تهران گسل‌های قابل توجهی داشته باشیم

شعار سال: سرپرست سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از شناسايي ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناايمن در تهران خبر داد. علي نصيري گفت: ‌كلانشهر تهران هم از نظر پيچيدگي‌هاي شهرسازي و هم از نظر بار لرزه‌اي، مشكلاتي دارد، در تهران از هر گسل كه فاصله مي‌گيريم به يك گسل ديگر نزديك مي‌شويم. اگر درباره گسل شمال تهران و گسل شهر ري صحبت مي‌كنيم نبايد تصور شود كه در مناطق مركزي تهران گسلي وجود ندارد، بلكه در اين مناطق، احداثات شهري اجازه مطالعه دقيق روي پوسته زمين را نداده در حالي كه حدس مي‌زنيم در تمام مناطق تهران گسل‌هاي قابل توجهي داشته باشيم چنانكه خيلي از اساتيد نيز معتقدند كه در پرديسان هم گسل اصلي داريم كه البته مطالعات آن فعلا ناقص است. به همين دليل نيز بايد براي زلزله آماده باشيم.تعداد قابل توجهي گود پرخطر در تهران داريم. ۱۰۰۰ برج ناايمن در تهران داريم كه ۱۷۰ مورد آن خطرناك و در محدوده گسل‌هاست. ۳۳ هزارتا ساختمان نا ايمن را آتش‌نشاني شناسايي كرده كه ۲۰۰ مورد آن بسيار خطرناك است.
 
اين هشدارها در حالي مطرح شد كه ديروز رييس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران هم از بلاتكليف ماندن ۵۰۰۰ اخطار سازمان آتش‌نشاني به املاك ناايمن خبر داد.

زهرا شمس احسان گفت: بعد از حادثه پلاسكو مقوله ايمني در صدر اخبار قرار گرفت و مسائل مختلفي براي ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن مطرح شد و در سال‌هاي اخير آتش‌نشاني هشدارهاي زيادي در مورد ناايمن بودن ساختمان‌ها صادر كرده اما اقدام موثري انجام نشده است.براساس آمارها بيش از ۱۵۰ مركز درماني، ۸۳۰ مدرسه دولتي يعني حدود ۳۰ درصد مدارس دولتي و ۲۴۰ مركز تجاري از جمله بازار تهران، پرخطر هستند، در حالي كه قسمت اعظمي از ناكارآمدي اين اخطارها، به ضابط‌ قضايي نبودن پرسنل آتش‌نشاني برمي‌گردد كه بايد اين مشكل قانوني از طريق مجلس حل شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  روزنامه اعتماد، تاریخ انتشار: 8دی 1400، کدخبر: ، www.etemaad.ir،178892

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین