پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
صنعت خودروسازی کشور را اگر به گودال لجن آلود فساد (از هر نوع، از مالی گرفته تا فنی) تشبیه نکنیم به فروچاله فساد و ناکارآمدی باید تشبیه کرد. بنز با دستیابی به فناوری باتری شارژی جدید، ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کردن طی می‌کند و خودروساز‌های ما ۱۰۰ هزار خودرو را به اسم کمبود قطعه احتکار می‌کند.

شعار سال: مرسدس بنز در نمایشگاه بین‌المللی CES لاس‌وگاس از یک خودروی جدید تحقیقاتی رونمایی کرد کە با یک بار شارژ باتری می‌تواند هزار کیلومتر را طی کند. این خودرو مسیر برلین تا پاریس را با یک بار شارژ طی می‌کند.

به گزارش "تاگس شاو" وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان، شرکت خودروسازی دایملر در نمایشگاه "محصولات الکترونیک مصرفی" (CES) در لاس‌وگاس از خودروی جدید خود رونمایی کرد کە با یک بار شارژ باتری می‌تواند هزار کیلومتر را طی کند.
 
مارکوس شفر، عضو هیئت مدیره دایملر، در مورد محصول جدید بنز گفت: «این میزان از پایداری باتری، با فاصله بین برلین تا پاریس برابر است و تقریباً دو برابر توانی است که اکثر خودروهای برقی امروزی دارند». او گفت کە این محصول در چند ماه آینده در جاده آزمایش خواهد شد.
 
دایملر می‌خواهد ثابت کند که حتی با وسایل نقلیه الکتریکی هم می‌توان به مسافرت‌های طولانی بدون دردسر شارژ باتری دست یافت. به گفته این خودروساز آلمانی، باتری جدید در ابعاد کوچک تولید شدە است و در خودروهای کوچک هم جا می‌گیرد.
 
به گفته دایملر، حجم این باتری کە "EQXX" نامیده می‌شود نصف باتری‌های است کە تا کنون به بازار عرضه شدەاند و وزن آن نیز تقریبا یک سوم وزن این باتر‌ی‌هاست. ھمچنین این وسیله نقلیه دارای درجه بازدهی ۹۵ درصد است که تا ١٠ درصد بیشتر از خودروهای الکترونیکی معمولی است.

تعداد بازدید : 5


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  ، تاریخ انتشار: دی 1400، کدخبر:655545 ، www.entekhab.ir
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری جماران  ، تاریخ انتشار:  15دی 1400، کدخبر:1537350 ، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین