پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
بعد از گذشت بیش از ۸۰ سال از قیام مسجد گوهرشاد، کاری که در نهایت رضاخان نتوانست انجام دهد، در نبود یک حکمرانی و ساز و کار مشخص در عرصه فضای مجازی، پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام توانستند حداقل بر روی بخشی از جامعه ما انجام دهند. این برداشت نه به معنای تجویز برخورد با فضای مجازی است و نه تائید روند نامیمون به وقوع پیوسته. تاکید روی غفلت فرهنگی و فعالیت غیر تخصصی در حوزه فرهنگ، همراه با اهمال، قصور و تقصیر، قرار دارد.
شعار سال: باید بپذیریم که با مدد حضور نیرو‌های غیر تخصصی (نظیر گروه‌های متعصب، گروه‌های تند رو، گروه‌های اهمال کار، گروه‌های هیجانی و احساسی، ...) در حوزه فرهنگ و کم توجهی به تعریف فرا روایت‌های مشارکت طلبانه و جذاب برای جامعه، دو دستی حوزه فرهنگ را تسلیم بیگانه کرده ایم.

این تسلیم شدگی با نادانی‌ها و کم کاری‌های اقتصادی و سیاسی تشدید هم شده است و الان مانده ایم با نسل‌هایی آسیب دیده که باید بفکر چاره اندیشی در خصوص وضعیت شان بود.

سوال اینجاست که آیا تشدید برخورد با فضای مجازی چاره کار است یا فعالیت بنیادین روی حوزه‌های اخلاقی (توان دیدن دیگران)، شناختی، انتقادی و در انتها حتی ورود به حوزه‌های فقهی. کج اندیشی‌های خیرخواهانه بعضی‌ها، نه تنها کار را خراب کرده است، بلکه در جریان اصلاح بینانسلی قابل پایه ریزی، سنگ اندازی می‌کنند. باید مجددا از خودمان بپرسیم که چرا کاری را که رضاخان برای کشف حجاب نتوانست انجام دهد، اینستاگرام توانست!
 
کاری که رضاخان نتوانست و اینستاگرام توانست!

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین