پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
حجاب یکی از قوانین جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. بر همین اساس طبق قانون مجازات اسلامی کسانی که در «علن» حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند، مجرم و مستحق مجازات هستند و تفاوتی بین فضای مجازی با واقعی وجود ندارد.
شعار سال: در سال‌های اخیر حواشی زیادی پیرامون موضوع حجاب در شبکه‌های اجتماعی رخ داده است.

بی‌حجابی یک عمل مجرمانه و در دسته جرائم با جنبه عمومی است. بر این اساس هم مردم عادی و هم دادستان‌ها می‌توانند در مورد بدحجابی و بی‌حجابی اعلام جرم کنند. علاوه بر این، جرم بی‌حجابی می‌تواند شاکی خصوصی نیز داشته باشد.

شاکی خصوصی باید کسی باشد که از این موضوع صدمه مستقیم دیده باشد، ولی اگر کسی باشد که تنها طبق وظیفه دینی و اجتماعی می‌خواهد از بی‌حجابی شکایت کند، فقط می‌تواند اعلام جرم کند.

مصادیق مجرمانه در فضای مجازی غالبا مواردی هستند که مربوط به جرائم رایانه‌ای می‌شوند.

این جرائم در بُعد کلان، جرائم تکامل یافته شامل استفاده از فضای مجازی در راستای هتک حرمت، کلاه‌برداری، فروش اجناس ممنوعه، جرائم اخلاقی و… است، اما جرائم دیگری مانند بدحجابی و کشف حجاب نیز در این فضا رخ می‌دهند.

بر اساس ماده ۶۳۸ مربوط به جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی، کسانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نورنیوز، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۵۵۱۴، www.nournews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین