پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب امروز سه‌شنبه (۱۷ بهمن ۱۴۰۲) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

شعارسال: محسنی اژه‌ای طی سخنانی در نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان نمود که نباید وظایف و مسئولیت‌های قوه قضاییه را منحصر به محکمه‌داری کرد. صدور احکام در دادگاه‌ها و محاکم تنها بخشی از تکالیف قانونی عدلیه است و بخش‌های قابل توجه‌ای از وظایف و تکالیف دستگاه قضا در امور دیگری معطوف و متمرکز است. اموری نظیر «نظارت بر حُسن اجرای قوانین»، «رسیدگی به شکایات، دادخواهی‌ها و اعتراضات مردم نسبت به مأموران یا واحد‌های حکومتی»، «پیشگیری از وقوع جرم»، «اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین» و غیره. قوه قضاییه مسئول است تا اجازه ندهد ظلمی از جانب کارگزار و یا دستگاه حکومتی علیه یکایک شهروندان اِعمال شود. قوه قضاییه مسئول است تا بر حُسن اجرای قوانین نظارت کند؛ قوه قضاییه در حفظ و ارتقای سلامت نظام، نقش‌آفرین است.

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود ایمانی
France
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
0
0
دادخواهی‌
.
چگونه می توانم دستگاه عدالت کشوری را روشن کنم که شخص دفتردارِ دفتر ثبت اسناد رسمی در تهران، در وکالتنامه ای که با سه خط و نیم به برادر خود جهت اختیار پرداخت قبوض برق و آب و تلفن و ... خانه موروثی و مشاع داده و امضاء کرده بودم تا برادرم بتواند طبق خواسته اش همچنان پس از درگذشت پدر و مادر در خانهٔ موروثی سکونت داشته باشد، دفتردار پس از امضایم در وکالتنامه با متنی تایپ شده و نیز افزودن دو خط به دستوشت خودش مضامینی را بصورت جعل وارد کرده ؛ منجمله اینکه خود من که وکالت داده ام، باید یک سوم از سهم الارث خود را (سهم الارثی که به دلیل فقدان وصیتنامه ای اصل و قانونی، هنوز برای هیچیک از ۵ فرزند مشخص نشده است !) به برادر بدهم، و دیگر اینکه تا پنجاه سال خورشیدی حق ابطال وکالتنامه را ندارم، و دیگر برادر حق افتتاح حساب بانکی برای من در ایران را دارد و به هر مقدار و هر زمان بخواهد پول واریز و یا برداشت نماید، ... و نهایتا در وکالتنامه به برادر حق توکیل هم بدهد و دفتردار هم سربرگ وکالتنامه پرداخت قبوض آب و برق را با "وکالت فروش" مزین کند ؟! با پیگیری و گرفتن وکیلی در تهران و ارجاع پرونده به دستگاه قضائی، پرونده در دادگاه اول و سپس دادگاه تجدید نظر، قضات هر دو دادگاه استناد کرده اند که چون در وکالتنامه نوشته است که "تا پنجاه سال خورشیدی حق ابطال وکالتنامه را ندارم"، پس وکالتنامه تا پنجاه سال خورشیدی غیر قابل ابطال می باشد ! متعجبم که قضات دادگستری برای برسی این پرونده، تفحص و تاملی نمی کنند ! چرا من که خود وکالتنامه داده ام، برای چه و بابت چه حساب و کتابی برای وصیتنامه ای که حتی از پدر بجای نمانده، باید یک سوم از سهم خود را به برادر بدهم و چرا باید همزمان پنجاه سال ممنوعیت ابطال را برای خود و هر شخص دیگر را در وکالتنامه اعلام کنم ؟! و اگر وکالت فروش داده باشم، که نداده ام، دیگر چه نیازی به محول نمودن اختیار برای پرداخت قبوض برق و آب و تلفن و ... به برادر را باید داشته باشم ؟! فرای خیانت در امانت برادر، آیا دستگاه عدالت کشوری، با اختیاراتی که به دفتردارِ دفترخانه ثبت رسمی داده، مسئول فساد اداری این دفتردار نیست ؟ چه کسی به این بی عدالتی باید پاسخگو باشد ؟
دسامبر ۲۰۲۳ هنگامی که به سفارت ایران در پاریس برای امر اداری پسرم رفته بودم، مشکل قضائی خود را با کنسول سفارت در میان گذاشتم و چون گویا رسیدگی به مراتب قضائی در حیطهٔ وظایف سفارت نمی باشد و بخش خاصی در موارد قضائی ندارند، از جناب کنسول تقاضا نمودم تا از طریق اداری با دفتر آقای محسنی اژه‌ای تماس بگیرند و وقت ملاقاتی برای اینجانب بگیرند که با بودجهٔ محدود بازنشستگی خود در فرانسه، در وقت معین و مطلوب برای ملاقات وی به ایران آمده و با مدارک لازمه بتوانم حضوری آقای محسنی اژه‌ای را مجاب کنم و نشان دهم در سندی رسمی توسط دفتردار دفترخانهٔ رسمی، جعل صورت پذیرفته است و در این زمان که می نویسم، به سبب این جعل در وکالتنامه به برادر، ۲۲ سال است که از داشتن حق السهم خود بعد از درگذشت پدر و مادر در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲، محروم مانده ام.
.
آیا می توانم از شما خواننده محترم این پیام خواهش کنم، این درخواست ملاقات به همراه آدرس ایمیل مرا به آقای محسنی اژه‌ای برسانید ؟
.
با احترام
محمود ایمانی، متولد ۱۳۳۳ تهران
ساکن پیکاردی ـ فرانسه
مدیر پایگاه

با سلام و احترام


یکی از اشتباهات رایج و عمومی مردم، این است که دستگاه قضا ، دستگاه حق ستانی مطلق است. این در حالی است که حکم کردن قاضی بر اساس قوانین موجود و ادله اثباتی یا انکاری در اختیار صورت می پذیرد.


در خصوص پرونده های حقوقی، تامین ادله بر عهده طرفین شکایت و در پرونده های کیفری، تا حد زیادی بر عهده دستگاه های قضایی و انتظامی و امنیتی است.  


در خصوص پرونده شما( به فرض صحت ادعاها)، با بحث جعل سروکار داریم. پیگیری ایم امر در ایران باید توسط وکیل با وکالت دادن شما دنباله گیری شود. 


نکته تکمیلی اینکه درخواست ملاقات با اقای محسنی اژه ای یا ثبت شکایت در سامانه پیگیری و شکایات مردمی قوه قضائیه توسط هیچ کسی جز شما یا وکیل تان امکام پذیر نیست. 


در صورت نیاز به ارایه اطلاعات تکمیلی در خدمت هستیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین