پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
در اقدامی عجیب، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و عضور شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دختر چادری نزاع اتوبوس یادداشتی نوشته و رفتار او را مسئولانه و غیرتمندانه و صحیح دانسته است. درحالی‌که حتی اگر رفتار آن دختر را «مسئولانه» فرض کنیم، اعلام حمایت از آن اقدام توسط یک مقام فرهنگی رسمی مثل رییس سازمان تبلیغات قطعاً «غیرمسئولانه» است.

شعار سال: در اقدامی عجیب، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و عضور شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دختر چادری نزاع اتوبوس یادداشتی نوشته و رفتار او را مسئولانه و غیرتمندانه و صحیح دانسته است. این در حالی‌ است که حتی اگر رفتار آن دختر را «مسئولانه» فرض کنیم، اعلام حمایت از آن اقدام توسط یک مقام فرهنگی رسمی مثل رییس سازمان تبلیغات ، قطعاً «غیرمسئولانه» است.

گویا ایشان هنوز متوجه نیست که آن دختر (صرف‌نظر از برخی روایت‌های تأیید نشده درباره‌اش) خود قربانی وضعیت بغرنج و بن‌بست‌گونه‌ای است که متاسفانه برخی از گروه های سیاسی پدید آورده اند. قربانی‌ای که در نهایت استیصال نهایتاً طرف مقابلش را به برخورد سپاه تهدید می‌کند!

ماجرای نزاع در اتوبوس (و موارد مشابه)، ماحصل اراده‌ سیاسی جریانات خاصی در مسئله‌ی حجاب و اصرار بر سیاست‌های غلط و شکست‌خورده‌ای است که نتیجه‌ای جز نزاع مردم با مردم و تشدید دوقطبی و شکاف اجتماعی و تخریب و تنزل مفهوم حجاب و تضعیف جایگاه دینداران ، در پی نداشته و نخواهد داشت.
سیاست‌هایی که سال‌هاست منتقدان مشفق با انواع استدلال‌ها ضرورت بازنگری و اصلاح آن‌ها را گوشزد کرده و نسبت به عواقب مخرب پافشاری نابخردانه بر آن‌ها برای آینده جامعه ایرانی و آینده‌ دینداری هشدار داده‌اند. اما اراده های خاص سیاسی، کوچکترین وقعی به این نقد‌ها ننهاده است. نزاع اتوبوس، که تازه اول ماجراست، نتیجه‌ تلخ، اما قابل انتظار مسیری است که در این سال‌ها طی شده و بیش از هر عامل دیگر، سازمان‌های فرهنگی کشور (ازجمله همین سازمان تبلیغات اسلامی) و نهادهای آموزشی و ادعا دار برای تربیت دینی، در پدیدآمدنش مقصرند.

غیرمسئولانه‌ترین رفتار پس از به‌جان‌هم انداختن مردم، این است که نظام وارد این نزاع شده و طرف یکی از آن‌ها را بگیرد. (مانند همین موضع و نیز دستگیری طرف دوم نزاع اتوبوس). این مداخله هم دودش به چشم همان قشری می‌رود که ادعای حمایت از آن‌ها را دارید.

پ. ن.
ظاهرا یادداشت اینستاگرامی رئیس سازمان تبلیغات، در شماره‌ی فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۱) روزنامه همشهری به عنوان سرمقاله بازنشر شده است. خیلی جالب است.

 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی روزنامه کویر امروز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
شما چرا؟ شما که الان باید توی صف با حجاب ها باشید
مدیر پایگاه

سلام 
ما در صف باحجاب ها بوده و هستیم و ان شاالله خواهیم بود. اما این به معنای نادیده گرفتن منافع ملی و توجه داشت به انسجام اجتماعی ایران اسلامی نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین