پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در آخرین جلسه این کمیسیون مهلتی ۱۰ روزه به معاونت اجتماعی شهرداری تهران داد تا با برگزاری جلسه با کمیته‌های این کمیسیون برنامه‌های ۱۴۰۱ خود را ارائه دهد.
شعار سال: بیست و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به میزبانی ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار و در این جلسه به بررسی گزارش عملکرد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین گزارش پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و برنامه‌های پیش روی اداره کل سلامت شهرداری تهران پرداخته شد.
در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، معاون اجتماعی شهرداری تهران، مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران و دیگر کارشناسان برگزار شد در ابتدا گزارشی صد روزه از عملکرد ستاد سمن‌ها ارائه شد. همچنین مدیر کل سلامت شهرداری تهران به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۰ و رویکرد‌ها و برنامه‌های جدید آن پرداخت.

پس از استماع این گزارش ها، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طی بازه زمانی ۱۰ ساله سیاست‌ها و وظایف سازمان‌ها و معاونت‌ها نیازمند بازنگری هستند، بیان داشت: در ده سال گذشته از فرایند‌ها و موضوعات متعددی عبور کرده و روند‌های رو به رشد و مناسبی را در اجرای ماموریت‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: خانواده مهمترین محور فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و نقطه گذاری ماموریت‌ها در حوزه سلامت می‌بایست در این بخش صورت گیرد، اما توجه به این نکته ضروری است که حتی در این حوزه می‌بایست فعالیت‌ها را منطبق با ماموریت‌های سازمانی پیش برد و از تداخل فعالیت‌ها با دیگر سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری جلوگیری به عمل آورد.

معدنی پور با بیان اینکه در شرایطی که کرونا سختی‌های بسیاری را به جامعه تحمیل کرده و زمینه ساز افزایش مشکلات روانی شده است، خاطر نشان ساخت: با توجه به این موضوع یکی از ماموریت‌های اصلی اداره کل سلامت امر مشاوره است و ما نیاز به بازنگری و به روز رسانی ماموریت‌ها در این بخش داریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به بیماری‌های نوظهور و تهدید آن‌ها برای جامعه، گفت: هم اکنون بسیاری از بیماری‌های نوظهور جامعه را تهدید می‌کنند و اداره کل سلامت در این زمینه وظیفه دارد تا جامعه را نسبت به ان‌ها حساس کند.
معدنی پور در پایان صحبت‌های خود بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک مابین کمیته‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و واحد‌های معاونت اجتماعی به منظور ارتقاء و افزایش هماهنگی‌ها تاکید کرد.
گفتنی است در این جلسه مواردی همچون توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در حوزه سلامت، خانواده محوری در حوزه سلامت، سلامت اجتماعی و روانی، عدالت در سلامت و در اولویت قرار گرفتن مناطق کم برخوردار و اختصاص بودجه مناسب به این مناطق، توجه به مقوله سالمندی و جمعیت و چالش‌های پیش رو، توجه به زیر ساخت‌های سلامت، بازنگری در سیاست‌ها و ماموریت‌ها از مصوباتی بود که اداره کل سلامت شهرداری تهران برای اجرای آن‌ها در سال ۱۴۰۱ می‌بایست برنامه ریزی و اهتمام ویژه داشته باشد.
در این جلسه بر این نکته تاکید شد که هرگونه برنامه ریزی از سوی ادارات کل و سازمان‌ها و شرکت‌های معاونت اجتماعی شهرداری تهران می‌بایست در راستای ماموریت‌های شهرداری و منطبق با برنامه ۵ ساله باشد.
همچنین جلوگیری از هرگونه تداخل در اجرای ماموریت‌ها یکی دیگر از نکات مورد تاکید در این جلسه از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بود.

گفتنی است با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه ریزی مقرر گردید تا طی ۱۰ روز آینده جلسات مشترکی مابین واحد‌های معاونت اجتماعی شهرداری و کمیته‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور هم افزایی و دقت در بودجه ریزی ۱۴۰۱ با نگاه برنامه محوری برگزار شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شورای اسلامی شهر تهران، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۳۵۶۹۱، shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین