پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
مدیر آبفا بیجار فرهنگ‌سازی مصرف آب را راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی در بیجار عنوان کرد و گفت: در تامین آب شرب این شهرستان مشکلی نخواهیم داشت.
شعارسال: حسین اصفهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به حفر چاه‌های عمیق برای رفع کم‌آبی در شهرستان بیجار اشاره و اظهار کرد: تلاش‌ها و اقدامات انجام شده سبب تأمین آب روزانه مردم بیجار به میزان کافی شده است.

به گفته وی، امنیت تأمین آب شرب بیجار بسیار بالا است چرا که از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

اصفهانی به اقدام امور آب و فاضلاب بیجار در حوزه تأسیسات اشاره کرد و گفت: در فصل بهار سال جاری 2 حلقه چاه تجهیز شد که یک مورد آن در مسیر تخت برای احیای چاه قدیمی این منطقه حفر و بعد از فرایند کنترل کیفی وارد مدار شد.

وی یکی دیگر از چاه‌های تجهیز شده را چاه جایگزین مسیر اراضی قمشلو عنوان کرد و گفت: این حلقه چاه نیز تجهیز و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

رئیس اداره آبفا بیجار بیان کرد: با وارد کردن چاه جایگزین قامشلو، حدود پنج لیتر در ثانیه اضافه بر تولید خواهیم داشت و در چاه مسیر تخت نیز 4 لیتر بر ثانیه دبی افزایش خواهیم داشت.

* فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب لازم است

وی در ادامه به بحث فرهنگ‌سازی مصرف آب در مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش مصرف آب، توجیه کمبود آب در گروه سنی تأثیرگذار، پخش تراکت در سطح مدارس، مسابقه طراحی و مقاله‌نویسی و اهداء جوایز به برگزیدگان با هدف ایجاد انگیزه از جمله اقدامات در راستای فرهنگ‌سازی مصرف آب است.

وی با عنوان این مطلب که میزان مصرف متعادل خانگی 180 لیتر در خانوار است، صرفه‌جویی 20 درصدی در مصارف روزانه شهروندان بیجاری برای رسیدن آب به مناطق بالا دستی را از جمله راه برون‌رفت از کمبود آب در بیجار عنوان کرد.

این مسئول مدیریت روزانه و ساعتی آب برای تمام مناطق بیجار و قطعی 2 ساعته آب در بخش‌هایی از شهر را برای مدیریت و نظم‌بخشی به توزیع عادلانه آب بیان کرد..

اصفهانی به اختصاص شعبه‌ای در دادگستری برای رسیدگی به تخلفات آب و وجود گشت آب در بیجار خبر داد و گفت: شماره تلفن‌های 58382624 و شماره 122 و 38 38223500 طی 24 ساعت آماده پاسخوگی به شهروندان بیجاری است.

اصفهانی به حوزه شهر یاسوکند که در چندین سال گذشته دچار کمبود آب به‌ویژه در فصل گرما بود، اشاره کرد و افزود: یک حلقه چاه عمیق در شهر یاسوکند حفر شده و به‌زودی وارد مدار خواهد شد.

* شهر بابارشانی کمبود آب ندارد

این مسئول به وضعیت شهر بابارشانی و آب این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: مصرف آب در این شهر بسیار بالاست به‌طوری که سرانه مصرف آب این منطقه از استاندارد جهانی، ملی و شهرستانی بالاتر است، اما با این اوصاف در این منطقه مشکل کمبود آب وجود ندارد.

وی به بحث توزیع آب در این منطقه اشاره و بیان کرد: شبکه‌های قدیمی شهر بابارشانی اصلاح و مردم این شهر از آب شرب با کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار خواهند شد.

* آبفا بیجار زیان‌آورترین اداره در کردستان است

اصفهانی به تأمین آب شهرستان بیجار از طریق حدود 13 حلقه چاه اشاره و خاطرنشان کرد: آب شهر بیجار از مسیرهای مختلف از چاه‌های اراضی تخت، مسیر قمشلو، چاه مسیر صلوات‌آباد و جوار رودخانه قزل‌اوزن تأمین می‌شود و از طول متوسط خط انتقال 15 کیلومتری این آب به داخل شهر بیجار انتقال می‌یابد.

وی یکی از پر هزینه‌ترین و زیان‌آورترین امور آب و فاضلاب در استان کردستان را امور آب و فاضلاب بیجار به دلیل بعد مسافت و طول خط انتقال عنوان کرد.

مدیر آبفا بیجار گفت: برای تأمین و در اختیار قرار دادن آب با کمیت و کیفیت مورد نظر نیازمند همکاری و همراهی شهروندان فهیم بیجاری هستیم و بدون این همکاری این امر میسر نیست.

* آب شرب بیجار از کیفت بالایی برخوردار است

مدیر امور آب و فاضلاب بیجار گفت: آب شرب بیجار استانداردهای لازم را دارد.

به گفته اصفهانی، تأمین آب شهر بیجار از طریق آب‌های زیرزمینی با وجود تمام مشکلات را نوعی مزیت دانست که موجب شده آب شرب این شهرستان از نظر کیفی بهترین آب استان باشد.

وی گفت: چهار ایستگاه کلرزنی ( 2 ایستگاه گازی و 2 ایستگاه مایع) در بیجار وجود دارد که عمده آب از طریق سیستم کلرزنی گازی گندزدایی می‌شود.

* آب شهر بیجار نیاز به دستگاه تصفیه ندارد

به گفته اصفهانی، آب شهر بیجار نیاز به دستگاه تصفیه و دستگاه جانبی برای تصفیه آب ندارد و آبی که اکنون در خط شبکه توزیع شهر وجود دارد از نظر کمی و کیفی یکی از بهترین آب‌هاست.

اصفهانی در پایان از فرآیند بهره‌برداری تصفیه‌خانه بیجار در پایان شهریور سال 94 طبق وعده معاون وزیر نیرو خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4 تیر 1394، کدخبر: 13940404000050، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین