پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید مسائل و مشکلات بخش معدن این استان در راستای توسعه بیشتر و جذب سرمایه‌گذار بررسی و ارزیابی دقیق شوند.

شعار سال: نادر صادقی روز شنبه در جلسه هماهنگی با تیم کارشناسی اعزامی ایمیدرو جهت بررسی فنی و اقتصادی زمینه‌های بالقوه سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی اظهار داشت: مشکلات بخش‌های مختلف از جمله راه دسترسی، آب، تامین امکانات در بخش معادن این استان مورد بررسی قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: مسوولان مربوطه این مسائل را بررسی کنند تا تدابیر لازم برای حل مشکلات این بخش مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نتیجه مصوبات جلسات برای ساماندهی پهنه‌های معدنی آذربایجان‌غربی جمع بندی و نتیجه ارائه شود تا اقدامات لازم در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.
 
آذربایجان‌غربی با داشتن یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی مختلف یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه ذخیره و تنوع مواد معدنی است.
 
محدوده معادن آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل "اشنویه - خوی"، "مریوان - مهاباد" و "شاهین‌دژ - ماهنشان" قرار گرفته و این استان از نظر تنوع مواد معدنی با داشتن ۵۱ ماده معدنی جایگاه سوم کشور و از نظر ذخایر معدنی با داشتن یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تُن ذخیره مواد معدنی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.
 
اشتغال بیش از پنج هزار نفر در بخش معدن آذربایجان‌غربی و سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۶۶ میلیارد تومانی در این بخش این استان را به قطب‌های مهم بخش اقتصادی استان تبدیل کرده است.
 
وجود ۲ معدن طلای "زرشوران" و "آق‌دره" تکاب، آذربایجان‌غربی را در زمره استان‌های طلایی کشور قرار داده که سالانه در مجموع هزار و ۳۵ تُن طلا از این ۲ واحد برای فرآوری استخراج می‌شود.
 
از طرفی دیگر هم‌مرز بودن با کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان، پیداکردن بازار‌های هدف در این کشور‌ها و دیگر کشور‌های منطقه نیز زمینه شکوفایی بیش‌از پیش بخش معدن و فرآورد‌های معدنی را در آذربایجان‌غربی فراهم می‌کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  می متالز، تاریخ انتشار:9  بهمن1400، کدخبر: ، www.felezatkhavarmianeh.ir،246831

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین