پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
استاندار کردستان: عملیات اجرایی دو پروژه از این راهکارها اعتبار کافی دارد و تا پایان خرداد امسال به نتیجه خواهد رسید.
شعارسال: صبح امروز استاندار کردستان به همراه فرماندار سنندج و جمعی از مدیران از دیواره سد قشلاق سنندج و تاسیسات پمپاژ و تصفیه خانه آب شهر سنندج در محل پل شیخ و ننله بازدید نمودند.

در این بازدید استاندار کردستان با اشاره به مشکل و بحران کم آبی در سالجاری، عنوان کرد: علیرغم بالا بودن بارندگی در استان کردستان نسبت به برخی استانهای دیگر، متاسفانه بدلیل خشکسالی ممتد سنندج کماکان با بحران کم آبی روبروست.

وی افزود: تاخیر در تامین اعتبارات و اجرای پروژه سد آزاد و به تبع آن تاخیر در انتقال آب این سد به قشلاق از عمده دلایل روبرو شدن سنندج با بحران کم آبی به شمار می آید.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سد آزاد منبع تغذیه سد قشلاق در شرایط بحران به شمار می آید اما این پروژه امسال و به موقع به نتیجه نخواهد رسید.

عبدالمحمد زاهدی بارش نزولات آسمانی را در مرکز و شرق استان نسبت به قسمت غربی استان کم و ضعیف عنوان کرد و گفت: تناوب بارندگی نیز به گونه ای بوده که این بارندگی تبدیل به روان آبها نشده و صرفاً زمین خیس شده است و در سال گذشته روان آبها سد را تغذیه نکرده اند.

زاهدی گرمی هوا را از دیگر دلایل کمبود آب و تبخیر منابع آبی در سنندج برشمرد و گفت: سه برنامه اساسی در دست اجرا داریم تا سنندج را از بحران جیره بندی و مشکل کم آبی نجات دهیم.

به گفته استاندار کردستان شرکت آب نیروی وزارت نیروی ایران وعده داده است در عملیات انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق و تامین آب شرب سنندج تسریع کند اما نمی توان به این وعده اکتفا کرد و دو برنامه استانی نیز در دست اجراست که در اولویت همه پروژه ها قرار دارد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از این پروژه های حساس و اضطراری و فرس ماژور عملیات پمپاژ و انتقال آب از کف و بخش مرده دریاچه به دهانه خروجی سد قشلاق است که کار بسیار فنی و پیچیده ای است و توسط متخصصان و مهندسان استانی در حال اجراست.

وی دیگر پروژه اضطراری را برای نجات سنندج از بحران کم آبی، احیای تاسیسات پمپاژ و انتقال آب از ایستگاه پل شیخ به شبکه توزیع آب سنندج نام برد.

زاهدی خاطر نشان کرد: این دو پروژه همزمان با هم و در بازده زمانی بهار امسال به اجرا در خواهد آمد و نیازهای شهر سنندج را پاسخگو خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: این دو پروژه هیچگونه مشکل اعتباری ندارند و شورای مدیریت بحران استان قریب 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه ها تا پایان خرداد اختصاص داده است.

استاندار کردستان همچنین از تثبیت سهم استان از منابع آبی کشور در سالجاری خبر داد و گفت: سهم استان امسال کاهش پیدا نکرده و این کار با رایزنی فراوان با شورای عالی آب کشور و وزارت نیرو انجام شده و کماکان تلاشها برای تثبیت سهم واقعی استان در جریان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پورتال خبری سنندج، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1394، کدخبر: 33145، www.sanandaj.gov.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین