پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
استاندار کردستان در ارتباط با تخریب خانه باغ‌ها هم گفت: خانه باغ‌هایی که قبل از سال ۸۵ ساخته شدند تخریب نمی‌شوند ولی آنهایی که بعد از این سال احداث شدند تخریب خواهند شد.
شعارسال: عبدالمحمد زاهدی امروز در نشستی با جمعی از اعضای تشکل‌های بخش کشاورزی کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه استان در سال آبی ۹۵-۹۴ از نظر میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد ولی نسبت به میانگین بلند مدت به دلیل تغییرات اقلیمی و افزایش روند خشکسالی های چند سال اخیر میزان بارش افزایشی نداشته است.

وی گفت: منابع آبی یکی از گرانبهاترین سرمایه‌هایی است که در اختیار ما قرار دارد بنابراین باید اقتصادی ترین بهره برداری را از آن کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دیدگاه و رویکرد وزارت جهاد کشاورزی مدیریت مصرف آب است، تصریح کرد: ارتقای کیفیت مصرف آب هدف اصلی جهاد کشاورزی در برنامه ششم توسعه است و کشاورزان هم باید همکاری کنند تا با کمترین میزان مصرف آب بیشترین تولید و درآمد را به دست آورند.

وی گفت: برنامه ها و پروژه های کلان در حوزه آب براساس حوضه آبریز تدوین می شود و تصمیم گیری در این رابطه تابع تقسیمات کشوری نیست.

زاهدی افزود: حتی در مورد سدها مرزی، ما سهم آب شرب و کشاورزی آن طرف مرز را هم در نظر گرفته و می گیریم.

وی با بیان اینکه احداث و تکمیل شبکه ها و سامانه های انتقال آب سدژاوه و آزاد به دشت های قروه و دهگلان بستگی به شرایط مالی دولت دارد، خاطر نشان کرد: زمان دقیق اتمام سامانه انتقال آب از این شبکه ها و سامانه های این دو سد مشخص نیست.

استاندار کردستان بر بررسی مشکل کنتورهای هوشمند و نارضایتی کشاورزان از این مسئله تاکید کرد و گفت: کارشناسان شرکت آب منطقه ای استان در ارتباط با نواقص کنتورهای هوشمند تحقیق کنند و در صورت تایید آن نتیجه را به ما اعلام کنند تا آن را به مسئولان کشوری منعکس کنیم.

وی در ارتباط خواسته کشاورزان در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی توسط مسئولان استانی امکان پذیر نیست.

زاهدی با بیان اینکه ایجاد هرگونه تغییر ناگهانی هم در اقتصاد کشور تورم شدید را به دنبال دارد، تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت هم کنترل تورم و رونق اقتصادی است.

وی در ارتباط با تخریب خانه باغ‌ها هم گفت: خانه باغ‌هایی که قبل از سال ۸۵ ساخته شدند تخریب نمی‌شوند ولی آنهایی که بعد از این سال احداث شدند تخریب خواهند شد.

استاندار کردستان افزود: افرادی که صاحب و دارای باغ هستند می‌توانند با لحاظ شرایط قانونی و کسب مجوزهای لازم اقدام به ساخت خانه باغ کنند.

وی توجه جدی به بخش کشاورزی را اولویت کاری دولت و نظام خواند و اظهار کرد: هر کشوری برای اینکه بتواند استقلال داشته باشد و آن را هم حفظ کند نیازمند تقویت و توجه جدی به بخش کشاورزی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک کردستان، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395، کدخبر: ۲۰۵۸۹۹، www.tabnakkordestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین