پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: «گلوگاه‌ها» یکی از مهم‌ترین مشکلات بافت تاریخی و فرسوده شهر است که برای بازگشایی آن‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

شعار سال:رسول میرباقری صبح امروز یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه در نطق میان‌دستور بیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد اختلاف طبقاتی در شهر هستیم.
 
وی افزود: ما با شعار محله محوری و احیای بافت تاریخی به شورای اسلامی شهر آمدیم، بنابراین عملکرد ما باید از شعار و ادعا دور باشد و تصمیمات عملیاتی برای احیای بافت فرسوده گرفته شود.
 
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر در فصل بودجه‌ریزی اقدامی در این زمینه انجام نشود، بعد نیز انجام نخواهد شد؛ بنابراین باید اقدامات لازم را هر چه زودتر انجام داد.
 
وی با تاکید بر اینکه "گلوگاه‌ها" یکی از مهم‌ترین مشکلات بافت تاریخی و فرسوده شهر است، گفت: اولویت نخست شهرداری بازگشایی ۱۵۵ گلوگاه معادل ۲۳ هزار و ۵۵۵ متر مربع، اولویت دوم ۱۹۴ گلوگاه و اولویت سوم نیز بازگشایی ۲۵۴ گلوگاه است.
 
میرباقری با بیان اینکه برای بازگشایی گلوگاه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: گاهی بودجه‌ای را برای زیباسازی شهر استفاده می‌کنیم، اما حاضر نیستیم این بودجه را به محلات محروم ببریم.
 
وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که بالاترین میراث تاریخی را در اصفهان داریم و با آن می‌توانیم به درآمدی پایدار برسیم، اما متأسفانه چنان که باید و شاید، نتوانستیم جایگاه تاریخی شهر اصفهان را حتی برای هم‌وطنان خود اثبات کنیم.
 
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سرانه‌ها باید به صورت عادلانه در شهر تقسیم شود، گفت: فرایند بودجه‌ریزی همچنان به سبک ۴۰ سال پیش انجام می‌شود؛ بنابراین برخی مناطق روزبه‌روز قوی‌تر و محلات دیگر روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.
 
میرباقری تصریح کرد: امروز قلب اصفهان به یکی از آسیب‌پذیرترین مناطق شهر تبدیل شده است، زیرا فقط به اطراف آن را رسیدگی کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه اصفهان از دو محور تاریخی ارزشمند برخوردار است که می‌تواند به جهان معرفی شود، اظهار کرد: محور گردشگری سلامت، یکی از این محورها به شمار می‌رود، ما در این منطقه مدرس ابن‌سینا را داریم که بسیاری از مردم از آن بی‌خبر هستند در حالی که پزشکان ما باید به این میراث افتخار کنند.
 
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سال آینده، هزارمین سالگرد تولد ابن‌سینا است که باید از این فرصت استفاده و محور گردشگری سلامت را برای جذب گردشگر احیا کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا  ، تاریخ انتشار:  17 بهمن1400، کدخبر: ،www.imna.ir،553735

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین