پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
طرح گازرسانی به شهرستانهای دهلران و آبدانان از توابع استان ایلام بعد از گذشت چهار سال هنوز به اتمام نرسیده است.
شعارسال: یکی از مصوبات مهم دولت در شهرستانهای آبدانان و دهلران در جنوب استان ایلام طرح گازرسانی به این دو شهرستان از طریق استان خوزستان بوده است.

این طرح هم اکنون سرنوشتی کاملا مبهم دارد چراکه بعد از گذشت چهار سال هنوز به بهره برداری نرسیده و با وجود وعده های فراوان هنوز تکمیل نشده است.

* مردم همچنان از سیلندر گاز استفاده می کنند

یکی از شهروندان شهرستان آبدانان به خبرنگار مهر گفت: چهار سال است که داخل خایابانهای شهر آبدانان را برای گازرسانی حفاری کرده اند ولی هنوز خبری از گاز نیست.

علی مرشدی بیان داشت: هر روز یک وعده از سوی مسئولان برای طرح گازرسانی به مردم داده می شود و امسال نیز مردم شهرستانهای دهلران و آبدانان ایام بدون گاز سپری کردند و همچنان از سیلندرهای گاز استفاده می کنند.

این شهروند تصریح کرد: عدم گازرسانی به شهرستان باعث مشکلات بی شماری برای مردم شده است و مردم هر روز دنبال سیلندر گاز هستند.

* طرح انتقال گاز به دو شهرستان آبدانان و دهلران بعد از چهار سال هنوز تکمیل نشده است

علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس اظهار داشت: متاسفانه روند اجرای طرح گازرسانی به شهرستانهای جنوب ایلام یعنی دو شهرستان آبدانان و دهلران خوب و مطلوب نیست.

وی بیان داشت: این طرح جزو طرحهای مهر ماندگار سال 91 قرار گرفت ولی بازهم به بهره برداری نرسید و شاهد آن هستیم مردم این دو شهرستان از سیلندر گاز استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: : گازرسانی به این دو شهرستان از خط شش خوزستان در سال 89 آغاز شده و متاسفانه بعد از چهار سال آغاز عملیات اجرایی به دلیل نظارت ضعیف و بی تفاوتی مسئولان همچنان به نتیجه نرسیده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده بیان داشت: اين روزها ايلام به استان پروژه‌هاي نيمه‌كاره تبديل شده است كه نمونه آن گازرسانی، پتروشيمي دهلران، تونل كبيركوه، كارخانه سيمان و پتروشيمي ايلام است كه اين طرح‌ها همچنان به صورت نيمه كاره رها شده است.

وی تصریح کرد: با وجود تذکرهای کتبی و شفاهی و پیگیری های مکرر در تهران و استان ایلام، تاکنون شتاب و جهش قابل قبولی در این طرح بزرگ عمرانی مشاهده نشده است و اجرای این طرح نه تنها خواسته مردم شهرستانهای آبدانان و دهلران است بلکه دغدغه ای ملی بوده که در آینده نزدیک با تلاش و همت مسئولان اجرا می شود.

احمدی بیان داشت: شبكه گاز شهرهای دهلران و آبدانان از روند پیشرفت فیزیكی متوسط 70 درصدی برخوردار است و شتاب در پروژه گازرسانی و خط انتقال گاز شهرستانهای دهلران و آبدانان که متاسفانه بعد از چهار سال آغاز عملیات اجرایی به دلیل نظارت ضعیف و بی‌تفاوتی وزارت صنعت همچنان به نتیجه نرسیده است باید در دستور کار قرار گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری آفتاب، تاریخ انتشار: -، کدخبر: 370293، www.aftabir.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین