پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: این اداره به دلیل مسائل مالی توان توسعه فضای سبز در منطقه کاشان را ندارد، اما کاشان نیاز دارد در مدار یک کمربند سبز به طول ۵۴ کیلومتر قرار بگیرد و عدم توجه به آن منطقه را با مشکل مواجه می‌کند.
شعار سال: محمدمهدی شریفی در یک نشست خبری با بیان که تغییرات اقلیمی باعث شده تا به سمت توسعه فضای سبز برویم، افزود: وقوع کم آبی، گرد و غبار و ریزگرد و دیگر عوامل باعث شده توسعه فضای سبز را جدی گرفته شود، در حالی که به دلیل مسائل مالی منابع طبیعی توان آن را ندارد، اما کاشان نیاز به قرارگرفتن در مدار یک کمربند سبز به طول ۵۴ کیلومتر است، اما هشداری که می‌توان این است که بی توجهی به این نیاز منطقه را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به این که همه ما اثرات کاشان نهال و درخت را می‌دانیم یادآور شد: یکی از آثار توسعه فضا‌های سبز و کاشت درخت این است که یک هکتار جنگل ۶۸ تن گرد و غبار را از محیط پاک می‌کند و آثار بسیار زیاد دیگری دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ‌سازی کاشت نهال و درخت ابراز داشت: برای رسیدن به کاشت درخت پویش‌های مختلفی راه اندازی شده است در عین حال لازم است تا در زمینه کاشت گیاهان با نیاز آبیِ کم، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محمدمهدی شریفی با بیان اینکه در سال گذشته، یک هزار و ۵۰۰ هکتار درختکاری دیم در کاشان داشته‌ایم گفت: در این مدت نزدیک به ۳۰۰ هزار درخت در کاشان کاشته و با درختکاری سال جاری ۳۰ مترمربع به سرانه فضای سبز کاشان اضافه شد.

وی همچنین از اجرای ۲۰۰ هکتار پروژه زراعت چوب با آبیاری فاضلاب در کاشان خبر داد و افزود: این پروژه بزرگترین پروژه استان اصفهان محسوب می‌شود و از سوی دیگر در پرتو پروژه آبخیزداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در سال گذشته، ۳۰ بند آبخیزداری ایجاد شد.

محمدمهدی شریفی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ میلیون مترمکعب آب پشت بند‌های آبخیزداری ذخیره شد، گفت: در سال جاری با توجه به خشکسالی و کمبود بارش یک میلیون مترمکعب آب ذخیره شد در حالی که پنج میلیون مترمکعب سالانه مصرف آب شرب شهری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری، از رفع تصرف ۹۰۰ هزار مترمربع زمین‌های ملی این شهرستان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ارزش زمین‌های رفع تصرف شده ۹۰ میلیارد تومان است و با رفع تصرف این مقدار زمین که با تشکیل نزدیک به ۵۰ پرونده قضایی صورت گرفت با متخلفان برخورد قانونی و زمین‌ها به دولت بازگردانده شد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از کاشان آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۰۱۶، kashanonline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین