پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
یک استارتاپ سوئدی در حال ایجاد تکنولوژی تشخیص امواج مغزی و حالات ظاهری افراد برای تعیین وضعیت ذهنی و سلامتی آن‌هاست. تکنولوژی ذهن‌خوانی این استارتاپ چیست؟
شعار سال: یک استارتاپ سوئدی در حال ایجاد تکنولوژی است که می‌تواند حالات صورت شما را مانند حرکت چشم و گاز گرفتن لپ از طریق دو قطعه هندزفری مانند که در گوش شما قرار می‌گیرند، بررسی و اندازه گیری کند. سپس این سیگنال‌ها را به جعبه کوچکی که به دستگاه متصل است و در پشت گردن شما قرار دارد، می‌فرستد.

این تکنولوژی از سیستم حلقه بسته استفاده می‌کند که امواج مغز را ترجمه می‌کند و این اطلاعات را به حافظه ابری خود انتقال می‌دهد. پس از پردازش داده‌ها، این سیگنال‌ها می‌توانند وضعیت ذهنی ما را از جمله درجه خستگی، تمرکز و سایر فعالیت‌های شناختی، نشان دهند.

دیدگاه کلی که این دستگاه از سلامت افراد به دست می‌دهد، می‌تواند تحلیل شود و اطلاعاتی را درباره وضعیت‌های ذهنی مختلف به ما بدهد. این اطلاعات می‌توانند به خواب یا شنوایی افراد کمک کنند.

این استارتاپ در حال کار با شرکت داروسازی ژاپنی تاکدا است و در حال تایید اعتبار این تکنولوژی است.

در حال حاضر این استارتاپ سوئدی در اواخر مرحله کشت ایده خود قرار دارد و یک کمپانی تجارت به تجارت است. اما قصد دارد تا محصولات تولیدی خود را به دست مصرف کنندگان برساند تا کاربرد‌های مختلفی داشته باشد. ساختن پلی لیست آهنگ‌های شما بر اساس احساسات و حالات لحظه‌ای شما می‌تواند از کاربرد‌های این تکنولوژی باشد.

ممکن است افراد بیماری‌هایی داشته باشند و از وجود آن بی‌خبر باشند و حتی بر اثر این بیماری‌ها فوت کنند. مدیر عامل این استارتاپ معتقد است که باید در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری پیشرفت کرد و به این منظور به تکنولوژی نیاز است تا مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

این تکنولوژی قانونی است؟

اگر چه به بیان مدیر عامل این استارتاپ سوئدی، سیمون باخمن، یکی از بزرگترین موانع بر سر راه تکنولوژی سلامت و بهداشت و درمان، محدودیت‌های قانونی است که ورود به این بخش را دشوار می‌کند.

باخمن گفت از قوانین استقبال می‌کند و کمپانی هم کمیته اخلاق عصب شناسی خود را دارد که در خصوص به اشتراک‌گذاری اطلاعات گفتگو می‌کنند. این کمپانی در تلاش است تا فناوری عصبی را قانونی کند و در حال گفتگو با قانون گذاران در این حوزه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین