پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
کانال تلگرامی اخبار خاص در مطلبی به بررسی مسائل پاکستان با دید منطقه ای پرداخته و نوشته است: به هر روی همانطور که بار‌ها گفتیم طرح محاصره استراتژیک سه کشور ایران و روسیه و چین توسط غرب دنبال می‌شود. در این طرح کشور‌های همسایه این سه کشور به هیچ وجه نباید آرام مانده و دائما باید دچار بحران‌هایی شده که ورود یا عدم ورود این سه کشور به آن بحران منجر به انزوای ژئوپلتیک ایران و روسیه و چین شود. برای همین است که از سال ۱۳۹۹ بیش از اینکه رویداد‌های سوریه و عراق و لبنان مورد توجه باشند رویداد‌های کشور‌هایی دیگر مورد توجه است!
شعار سال: می‌توان یکی از دلایل قبول آتش‌بس توسط عربستان سعودی را رسیدن این کشور به امورات در پاکستان دانست.

به هر روی همانطور که بار‌ها گفتیم طرح محاصره استراتژیک سه کشور ایران و روسیه و چین توسط غرب دنبال می‌شود. در این طرح کشور‌های همسایه این سه کشور به هیچ وجه نباید آرام مانده و دائما باید دچار بحران‌هایی شده که ورود یا عدم ورود این سه کشور به آن بحران منجر به انزوای ژئوپلتیک ایران و روسیه و چین شود. برای همین است که از سال ۱۳۹۹ بیش از اینکه رویداد‌های سوریه و عراق و لبنان مورد توجه باشند رویداد‌های کشور‌هایی دیگر مورد توجه است!

به این روند ناامنی که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده دقت کنید: به ترتیب در کشور‌های آذربایجان و ارمنستان (ایران و روسیه)، افغانستان (ایران و چین). قزاقستان (چین و روسیه). اوکراین (روسیه) و اخیرا پاکستان رسیده است.

در فقره پاکستان نیز با ناامن‌سازی شرق کشور و تجزیه این کشور، پازل بحران‌سازی در آن منطقه نیز تکمیل می‌شود. باید دقت کرد یکی از مزایای خروج آمریکا از افغانستان این بود که بخشی از نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی که بر تحرکات آمریکا تمرکز داشتند آزاد شده و بر امور دیگر تمرکز کردند. طبیعی است که آمریکا مجددا به دنبال حضور در شرق (پاکستان) باشد. نیز با جلب توجه چین به پاکستان شاهد کم شدن تمرکز آن از دریای چین جنوبی و تایوان، جایی که آمریکا نیرو‌های زیادی را در آن منطقه مستقر کرده است خواهیم بود.

در زمان پیشروی طالبان نیز سیگنال‌هایی می‌رسید که موساد به شدت به دنبال رابطه با بخشی از طالبان در جهت برپایی ایستگاه‌های جاسوسی و خرابکاری در این کشور بود!

به هر روی اینبار هم با همان اهداف غرب به دنبال سرنگونی عمران خان غالبا از طریق کودتا است. اما شیوه‌های سیاسی مانند استعفای نمایندگان پارلمان و انتخابات زودهنگام و... می‌تواند مانع از این رخداد‌ها شود. تجربه حفظ نوری المالکی و مسعود بارزانی در زمان هجوم داعش توسط نیرو‌های سردار سلیمانی،

حفظ اردوغان در زمان کودتا توسط نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی ایران در ترکیه.

حفظ پادشاهی قطر در هنگام تهدیدات عربستان توسط نیروی دریایی سپاه و باز کردن حریم هوایی و ارسال مواد غذایی و...

و حفظ بشار اسد به همان شیوه‌ای که می‌دانید نشان می‌دهد اگر شخصی برای حفظ خود از تهران درخواست کمک کند قطعا بر کار خواهد ماند.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اخبار خاص
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین