پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
در ششمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، «اپلیکیشن ویپاد»، خدمت «شارژ آنلاین کارت شهروندی در اپلیکیشن پی‌پاد» و «سامانه خدمات رفاهی آوند»، از محصولات توسعه‌یافته توسط بانک و گروه پاسارگاد به‌عنوان محصولات و نوآوری‌های برتر ایرانی شناخته شدند. دبیرخانه این جشنواره پس از انجام مراحل بررسی و ممیزی، هر سه محصول فوق را به‌عنوان محصول نوآور و برتر معرفی کرد.
شعار سال: به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در «ششمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی» که در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به‌همت دفتر توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعتی شریف (تکنوشریف) در محل دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد؛ بانک پاسارگاد برای سه خدمت و محصول خود، موفق به دریافت لوح زرین و تقدیرنامه شد. در این راستا «اپلیکیشن ویپاد» به‌عنوان ترابانک (بانک دیجیتال) پاسارگاد که مجموعه خدماتی شامل اعتبار دیجیتال، افتتاح حساب دیجیتال، خدمات مالی اجتماعی و ویدیو بانکینگ و... را ارائه می‌دهد، خدمت «شارژ آنلاین کارت شهروندی در اپلیکیشن پی‌پاد» و «سامانه خدمات رفاهی آوند» به‌عنوان نوآوری‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

جشنواره نوآوری برتر ایرانی در ششمین دوره برگزاری خود در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرآیند و نوآوری در کسب‌وکار به انتخاب نوآوری‌های برتر پرداخته و ممیزی فرآیند‌های نوآوری در این جشنواره بر اساس مدل مرجع نوآوری محصول (PIRM) صورت پذیرفته است. این مدل برگرفته از Stage Gate Model است که به‌عنوان مدلی پذیرفته‌شده در جهان، مورد تأیید دو مرجع معتبر یعنی انجمن مدیریت و نوآوری محصول PDMA و مرکز بهره‌وری و کیفیت آمریکا APQC نیز واقع شده است.

محصولات برگزیده پاسارگاد در این رویداد همگی از زیرمجموعه‌های راهکار‌های جامع «سرزمین هوشمند پاد» هستند. ویپاد به‌عنوان اپلیکیشن بانک دیجیتال یا ترابانک پاساگاد، دریچه ورود به سبک نوینی از بانکداری دیجیتالی است که بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه‏‌ها و صرفاً مبتنی بر فراخوانی سرویس‌‏های احراز هویت دیجیتال، هوش مصنوعی، اعتبارسنجی دیجیتال و... توسعه یافته و در اختیار هم‌‏میهنان سراسر کشور قرار گرفته است. هم‌چنین در اپلیکیشن ویپاد امکان ارائه تسهیلات برمبنای بستر‌های کاملاً غیرحضوری و الکترونیک فراهم شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

خدمت شارژ آنلاین کارت شهروندی در اپلیکیشن پی‌پاد نیز یکی دیگر از محصولات مرتبط با راهکار‌های جامع سرزمین هوشمند پاد است. کارت شهروندی به‌عنوان جایگزینی برای پول نقد در پرداخت‌های خرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر شهروندان شهر‌های مشهد و قزوین می‌توانند با استفاده از خدمت شارژ آنلاین پی پاد، اعتبار کارت شهروندی خود را به‌صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به مراکز افزایش دهند و در نتیجه دیگر نیازی نیست برای شارژ کارت شهروندی خود مراجعه حضوری کرده و در صف منتظر بمانند.

کارت شهروندی در انجام آسان پرداخت‌های مرتبط با انواع حمل‌ونقل عمومی و پارکینگ‌های شهری و حاشیه‌ای و خرید از مراکز فروشگاهی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی و گردشگری کاربرد دارد. تاکنون بیش از ۳، ۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی در مشهد و قزوین به پذیرنده‌های کارت شهروندی مجهز شدند و حدود شش‌میلیون کارت برای شهروندان این دو شهر صادر شده است که روزانه بیش از یک میلیون تراکنش از طریق آن‌ها به انجام می‌رسد. در آینده نزدیک ارائه این خدمت به شهروندان دیگر شهر‌های کشور نیز فراهم خواهد شد.

گفتنی است این سرویس بخشی از سیستم کاملاً هوشمند مدیریت حمل‌ونقل شهری به نام سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه (AFC) در اپلیکیشن پی‌پاد است که شامل مجموعه‌ای از سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بوده و با استفاده از دانش فنی کارت‌بلیت الکترونیکی، QR-Code و گوشی‌های هوشمند، در جهت اعمال انواع تراکنش‌های متنوع بر روی پذیرنده‌های مختلف همانند اتوبوس، تاکسی، مترو، BRT، پارکینگ، مراکز فرهنگی و تفریحی، اصناف و فروشگاه‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدمات رفاهی آوند نیز یک راهکار ارائه‌دهنده و تسهیل‌کننده خدمات رفاهی سازمانی به شمار می‌رود که حوزه فعالیت آن بستر ارائه خدمات رفاهی، تسهیلات و وجوه اداره شده سازمانی، زیرساخت ایجاد باشگاه مشتریان، جمع‌سپاری مالی، وام گروهی، خرید گروهی، اعتبار گروهی، اعتبارسنجی، صدور کارت اعتباری و بستر فروش اقساطی و آنلاین است.

در پلتفرم آوند، احراز هویت قوی و سطح‌بندی‌شده، کیف پول و کارت بانکی، اعمال تخفیفات، زیرساخت درخواست و اعتبارسنجی و اعطای تسهیلات بانکی و غیر بانکی، خرید و فروش اقساطی، ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده توسعه شبکه پذیرندگی و پنل‌های کاربری و مدیریتی آنلاین در دسترس سازمان‌ها قرار دارد.

گفتنی است در حاشیه این رویداد جناب آقای دکتر خاندوزی، وزیر محترم اموراقتصادی و دارایی که از مهمانان ویژه و سخنرانان این جشنواره بود از غرفه بانک پاسارگاد بازدید کرد و ضمن گفتگو با مدیران بانک پاسارگاد در محل غرفه با محصولات برگزیده بانک آشنا شد.
تعداد بازدید : 3
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بانک پاسارگاد، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۷۷، www.bpi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین