پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۴۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
برخلاف برداشت کلیشه‌ای و انحرافی زنانه و مردانه شدن پارک‌ها، شهرداری تهران مدعی است که قصد مبادرت به چنین فعالیت نادرستی را نداشته، اما معترف است که فضای اختصاصی برای زنان در شهر تهران بشدت پائین است، لذا با انجام برخی از تدابیر تفکیکی، اقدام به افزایش فضای اختصاصی برای زنان برای ارتقا راحتی آن‌ها و امکان بازی تسهیل شده با کودکان شان، دنباله گیری شده است. برنامه ریزی شده تا بیش از ۲۰۰ پارک مختص بانوان و مادر و کودکان باشد.
شعار سال: شهرداری تهران از سال گذشته طبق یک‌برنامه در راستای ایجاد فضای راحت، مناسب و امن برای زنان به‌ویژه مادران و کودکان، در هر محله، بخشی از یک‌بوستان محله‌ای را مناسب‌سازی می‌کند.

این‌گونه مادران مانند آنچه به‌عنوان اتاق مادر و کودک در فضا‌های همگانی مثل مترو قرار دارد، می‌توانند به امورات فرزند و نوزاد خود رسیدگی کنند و با خیال راحت‌تری به بازی با کودک خود بپردازند.

در این راستا، اواخر دی‌ماه سال ۱۴۰۰، احداث پارک‌های ویژه مادر و کودک از منطقه ۱۰ تهران شروع شد و در ۲۵ اسفندماه، ۲۷ بوستان مادر و کودک به بهره‌برداری رسید. تا پایان امسال نیز، ۳۲۵ بوستان محلی بوستان مادر و کودک می‌شود. همچنین شهرداری برای افزایش تعداد بوستان‌های مختص بانوان، ساخت ۲ بوستان جدید بانوان را دنبال می‌کند. تهران هم‌اکنون ۷ بوستان بانوان دارد با ۲ بوستان جدید و در پایان سال ۱۴۰۱، ۹ بوستان که فقط زنان در آن می‌توانند حضور داشته باشند، خواهد داشت.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۰۶۷۹، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
داشتن فضاهایی مختص خانم ها خیلی هم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
2
0
فضاها و پارک های جدیدی در نظر گرفته بشه مشکلی نیست ولی اگر پارک های موجود رو به زنانه و مردانه تقسیم کنید شک برانگیزه
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اشتباهی دستم خورد منفی،میخواستم مثبت بدم پاک نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین