پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مجید سلحشور فرماندار میناب گفت: فیلمی که در منطقه هشتبندی شهرستان میناب در فضای مجازی منتشر شده است در واقع متعلق به شهروندان این منطقه نیست، بلکه افرادی هستند که هرساله به‌عنوان کارگران فصلی که بیشتر از جنوب کرمان ازجمله مناطق محروم قلعه گنج، منوجان، کهنوج و همچنین کشاورزان جویای کار شهرستان‌های بشاگرد، بخش‌های مرکزی رودان، میناب و بخش‌های سندرک و جغین هستند به میناب سفر می‌کنند.
شعار سال: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از منطقه هشتبندی میناب در استان هرمزگان، که تعداد زیادی چادر و کپر را نشان می‌دهد که مردم با امکانات اولیه و در شرایط نه چندان مطلوب در آن زندگی می‌کنند، فرماندار میناب در گفتگو با یک رسانه جزئیات بیشتری از وضعیت چادرنشینان منطقه هشتبندی میناب ارائه داد. مجید سلحشور فرماندار میناب گفت: فیلمی که در منطقه هشتبندی شهرستان میناب در فضای مجازی منتشر شده است در واقع متعلق به شهروندان این منطقه نیست، بلکه افرادی هستند که هرساله به‌عنوان کارگران فصلی که بیشتر از جنوب کرمان ازجمله مناطق محروم قلعه گنج، منوجان، کهنوج و همچنین کشاورزان جویای کار شهرستان‌های بشاگرد، بخش‌های مرکزی رودان، میناب و بخش‌های سندرک و جغین هستند به میناب سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه میناب قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و اسکان کارگران فصلی در حاشیه میناب و منطقه هشتبندی به‌صورت موقت انجام می‌شود، افزود: هرساله بسیاری از افراد جویای کار به امید مشغول شدن در پروژه‌های ساختمانی و کشاورزی راهی شهر‌های استان هرمزگان می‌شوند که در این بین بندرعباس و میناب بیشترین پذیرش افراد جویای کار را دارند. ضمن اینکه میناب به‌دلیل کشت خارج از فصل محصولات کشاورزی، بیشترین مقصد بیکاران و مهاجران جویای کار از استان‌های دور و همسایه است. وجود اراضی وسیع کشاورزی شهرستان باعث شده تا هرساله بیش از ۱۵ هزار کارگر فصلی برای جبران کمبود کارگر، به منظور فعالیت روی اراضی کشاورزی به این منطقه مهاجرت کنند که همان‌طور که اشاره کردم اکثراً از منطقه جنوب کرمان و شهرستان‌های همجوار سیستان و بلوچستان به این شهرستان می‌آیند و، چون مکانی ندارند در کپر‌هایی که در فیلم منتشر شده نشان داده شده است اسکان پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توکهور و هشتبندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی و ۳ هزار هکتار باغ مرکبات دارد، اظهار داشت: مهاجرت کشاورزان به هشتبندی و توکهور تا نیمه مهرماه ادامه دارد. سال گذشته توسط کشاورزان بالغ بر ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات صیفی در هشتبندی برداشت شد.

وی با بیان اینکه میناب دارای ۴۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، عنوان کرد: در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها در رتبه نخست قرار دارد و تولید بسیاری از محصولات از جمله خرما و صیفی جات میناب در رتبه اول قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه میناب در بخشی از محصولات در رتبه نخست کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: هندوانه شب یلدای تهران را میناب تأمین می‌کند و بخش توکهور و هشتبندی قطب محصولات کشاورزی خارج از فصل است.

فرماندار میناب با بیان اینکه ۶۷ درصد جمعیت شهرستان را روستاییان تشکیل می‌دهند که اغلب در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: این موضوعات همه نشانگر اهمیت بخش کشاورزی میناب است و بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصاد این شهرستان است.
 
چادر نشینی موقت کارگران فصلی در هشتبندی
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۰۸۹۴۵، www.irannewspaper.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین