پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره میزان استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان توسط صنایع داخلی در کشور گفت: میزان استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در صنایع و پتروشیمی‌های درصد بسیار کم و غیر قابل توجهی است و حتی به ۵ درصد هم نمی‌رسد.
شعار سال: محمد رشیدی در گفت گو با یک رسانه گفت: تاکید رهبری بر استفاده از تولیدات دانش بنیان به این دلیل است که تولیدات دانش بنیان تولید فناور محور است و باعث می‌شود بسیاری از کار‌های اساسی که ما نیازمند به آن‌ها هستیم و مجبور به واردات آن‌ها از کشور‌های خارجی هستیم با اتکا به تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شود و ما می‌توانیم آن‌ها را در داخل تولید کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید دانش بنیان زمینه تولیدات وسیعی در ابعاد گوناگون و در همه عرصه‌ها است و باید به آن‌ها بها داده شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید دانشگاه‌ها را نیز به سمت دانش بنیان کردن صنعت ببریم.

رشیدی تصریح کرد: علم و دانش در دانشگاه‌ها در حد پایان نامه و رساله باقی مانده و تبدیل به محصول نشده است.

رشیدی در ادامه گفت: نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف و مجلس و دولت باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات آن‌ها حمایت جدی کنند تا تولیدات آن‌ها به محصول تبدیل شود و نیاز صنایع را به‌طور کلی برطرف کند.

وی در ادامه بیان کرد: فراهم بودن بستر قانونی برای سوق دادن صنایع و ... برای استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی دارد و البته قانونی که سال گذشته مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب کرد می‌تواند کمک زیادی به این حوزه بکند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد امروز تولیدات دانش بنیان و استقبال داخلی‌ها از این تولیدات بسیار کم و ناچیز است. در حالی که ما در حوزه‌های مختلف دارای دانش ساخت محصولات هستیم، ولی هنوز شاهد پیشرفتی نبوده ایم.

وی تأکید کرد: این که این دانش تبدیل به محصول شود و موجب اشتغال و کارآفرینی شود موضوع مهمی است که هنوز در کشور شاهد آن نبوده ایم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: قانون مصوب مجلس یک گام جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است تا به این وسیله از واردات نیز رهایی پیدا کنیم.
 
انتقاد محمد رشیدی از علم گرایی پایان نامه محور و کم توجهی به تولید فناوری و بازار محوری
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۰۱۰۱۲۴۰۵۹، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین