پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
تله کابین کرمانشاه از آن دست طرح های استان کرمانشاه است که درست پس از تولد در اغمای مسری پروژه های شهر فرو رفته و پرواز بر فراز دامنه های پراو و محوطه تاریخی طاق بستان و پارک کوهستان را برای شهروندان و گردشگران به یک رویا بدل کرده است.

شعار سال:

اوایل سال 1389 بود که استاندار وقت کرمانشاه، دادوش هاشمی از راه اندازی و ایجاد تله کابین کرمانشاه در امتداد دامنه های پراو در شهر کرمانشاه و بر فراز طاق بستان و پارک کوهستان این شهر خبر داد.

اجرای این طرح می توانست، زمینه های توسعه شهر کرمانشاه را در بسیاری از جهات رقم بزند و از سویی دیگر درآمد زایی خوبی برای شهرداری به دنبال داشته باشد.

عدم وجود یک مرکز تفریحی مدرن و متناسب با جمعیت شهری و توریستی کرمانشاه و وجود چشم انداز های بدیع در قسمت شمالی شهر کرمانشاه از هر نظر ساخت چنین طرحی را توجیه می کند.

این پروژه از همان سال 89 در سکوت همیشگی و مسری این دست از طرح ها در کرمانشاه فرو رفت.

تیر ماه سال 92 و شکستن سکوت در خصوص پروژه تله کابین کرمانشاه

این سکوت بعد از حدود سه سال و در تیر ماه 92 (سال گذشته در چنین روزهایی) با برگزاری جلسه پیگیری روند اجرایی تله کابین کرمانشاه در استانداری و به ریاست آخرین استاندار دولت احمدی نژاد در کرمانشاه شکسته شد.

حجت الله دمیاد پیش از ظهر شنبه یعنی اولین روز تیر ماه سال 92 در نشستی به منظور بررسي آخرين وضعيت پروژه تله كابين كرمانشاه که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد بر تسریع در پروژه تله کابین تاکید کرد و گفت: ظرف 10 روز آينده کلیه مباحث مربوط به تله کابین اعم از تامین اعتبارات و اقدامات کارشناسی برای اجرای این طرح و همچنین مباحث حقوقی مربوط به آن تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار کرمانشاه، پروژه تله کابین را از جمله مطالبات به حق مردم استان برشمرد و گفت: هم اکنون اجرای این پروژه با جدیت پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

10 روز وعده داده شده گذشت و همچنان گره کور کابین های پرنده بر فراز طاقبستان گشوده نشد. طبق روند سالهای گذشته امسال و باز هم در تیر ماه نشست بررسی این پروژه در شهرداری کرمانشاه برگزار شد و در خصوص آن وعده های جدیدی به میان آمد.

در این نشست که تعدادی از بانکهای عامل این پروژه نیز حضور داشتد آخرین وضعیت پروژه بررسی و البته از امضای تفاهم نامه برای اجرایی شدن آن نیز خبر داده شد.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که پروژه تله کابین باید در این تفاهم نامه وارد فاز اجرایی شود.

بانک شهر از عهده تله کابین کرمانشاه بر می آید/ تفاهم نامه در تیرماه 93

مدیرعامل بانک شهر در نشستی که شامگاه گذشته با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه داشت، هدف از تشكيل اين نشست را امضاء تفاهم نامه همكاري بين اين بانك و شهرداري كرمانشاه در راستاي توسعه و عمران شهر كرمانشاه عنوان كرده است.

حسین محمد پورزندی اظهار داشت: در این نشست، تفاهم نامه ای از سرمايه گذاري بانك در پروژه هاي شهري كرمانشاه، راه اندازي سيستم هاي شهر الكترونيك، سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف مانند گردشگري و ... به امضا رسیده است.

شهردار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: كرمانشاه به عنوان مركزيت غرب كشور و نهمين كلانشهر ايران نيازمند اجراي پروژه هاي مختلف شهري از حوزه حمل و نقل شهري گرفته تا حوزه هاي عمراني است كه براي رسيدن به اين اهداف شهرداري قادر نيست به تنهايي اين بار را بر دوش بكشد و در همين راستا نيازمند سرمايه گذاري در اين بخش ها هستیم و چه سرمايه گذاري بهتر از بانك شهر كه سهامدار اصلي آن خود شهرداري ها هستند.

پیمان قربانی يكي از مهمترين خواسته هاي مردم اين شهر را اجراي پروژه تله كابين طاقبستان دانست كه اگر بانك شهر اين خواسته را به مرحله اجرا درآورد قطعاً يادگار با ارزشي را از خود در اين خطه بر جاي خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: با این وجود، راه بسیاری برای رسیدن به این مهم در کرمانشاه در پیش روی داریم.

به گزارش مهر، باید اذعان داشت که اگر به تجربه سالهای اخیر در خصوص تله کابین کرمانشاه تکیه کنیم، به رغم انعقاد و امضای تفاهم نامه بین شهرداری کرمانشاه و بانک شهر نباید منتظر اتمام پروژه تله کابین در این شهر باشیم، زیرا تامین اعتبار و همراهی مسئولان از مهمترین قطعات این پازل است.

کارشکنی شرکت اروپایی مانع اجرایی شدن پروزه شد

در همین رابطه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به خبرنگار مهر گفت: پروژه تله کابین کرمانشاه علاوه بر عزم جدی و هماهنگی نیاز به برطرف شدن برخی از موانع و مشکلات دارد که باید به آن توجه کرد.

احسان احسانی گفت: زیربنای ساختمان مرکزی و پایه های تله کابین کرمانشاه مهیا شده است. قرار بود که یک شرکت اروپایی قطعات لازم برای تداوم پروژه را مهیا کند که کارشکنی کرد و طرح متوقف شد.

وی افزود: شورای شهر همواره از طریق مرکز و با رایزنی های متفاوت در صدد اجرایی شدن این پروژه بوده است و این بار بحث انعقاد تفاهم نامه با برخی از بانکها مطرح است که امیدوارم پاسخ بگیریم و این مطالبه مردم کرمانشاه محقق شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار ۱۸ تیر ۱۳۹۳ ، کد مطلب:2328131 : www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین