پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی جغرافیایی گلیم هرسین خبر داد و گفت: گلیم هرسین از قدمت چند هزار ساله برخوردار است، در طاق‌بستان و بیستون نقش‌های از این گلیم دیده می‌شود.

شعار سال:

پروانه حیدری در کرمانشاه از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی برای هنرجویان و شاغلان خبر داد و اظهار داشت: هر ساله این دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این دوره‌ها به این اداره مراجعه کنند، گفت: صنعتگران کرمانشاهی که دارای مجوز پروانه تولید انفرادی و کارگاهی از اداره‌کل میراث فرهنگی هستند برای دوره طراحی محصولات صنایع دستی و بسته‌بندی صنایع دستی اقدام کنند.

این مسؤول با بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه این دوره آموزشی را با همکاری کارشناسان اداره گمرک برگزار می‌کند، گفت: کرمانشاه به‌عنوان استان صادرکننده در کشور شناخته شده است.

حیدری همچنین از ثبت ملی جغرافیایی گلیم هرسین فردا در تهران خبر داد و تصریح کرد: شهرستان هرسین از بزرگ‌ترین تولید کنندگان گلیم در ایران است و بیش از سه هزار بافنده گلیم در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه گلیم هرسین به‌دلیل مرغوب بودن از کالاهای صادراتی پرطرفدار است، تصریح کرد: گلیم هرسین از قدمت چند هزار ساله برخوردار است، در طاق‌بستان و بیستون نقش‌های از این گلیم دیده می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 1 آذر 1395، کد مطلب: 13950901000863 : www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین