پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
مسجدالاقصی در میان مسلمانان از اهمیت دینی بسیاری برخوردار است و دلیل آن این است که مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان، مکان معراج پیامبر اکرم (ص) و دومین مسجدی است که در اسلام بعد از مسجدالحرام ساخته شده است.هنوز تاریخ دقیق ساخت مسجدالاقصی برای نخستین بار مشخص نیست و میان مورخان اختلاف نظر وجود دارد، برخی مورخان، آدم ابوالبشر را اولین کسی می‌دانند که مسجدالاقصی را ساخته است و آن را چهل سال پس از ساختن بیت‌الله الحرام بنا به دستور خداوند، بنا نهاده‌است و برخی سام بن نوح و برخی حضرت ابراهیم (ع) را کسی می‌دانند که برای ساخت مسجدالاقصی قدم برداشته است.
شعار سال:مسجدالاقصی به‌معنی " دورترین مسجد" از مهم‌ترین مسجد‌های اسلامی و دومین مکان مقدس مسلمانان است.

مسلمانان به مکانی که مسجدالاقصی و قبةالصخره در آن واقع شده‌اند، «حرم‌الشریف» می‌گویند.

بیشتر افراد تصاویر گنبد طلایی قبه‌الصخره را به اشتباه مسجدالاقصی می‌دانند در حالی که مسجد الاقصی دارای گنبدی به رنگ سبز یشمی است.

بیت المقدس اولین قبله مسلمانان بوده، جایی که در دوران اولیه پیامبر اسلام به سوی آن نماز می‌خواندند و علمای شیعه معتقدند مسجدالاقصی همان بیت‌المقدس است.

مسجدالاقصی بیش از یک هزار سال قدمت دارد.

مسجدالاقصی پیش از خلافت دو حاکم بنی‌امیه یعنی عبدالملک بن مروان و پسرش ولید بن عبدالملک، زیاد توسعه نیافته بود و به «حرم قدسی شریف» معروف بود. در سال ۶۹۱ میلادی، عبدالملک‌بن مروان مسجدالاقصی را در مساحت فعلی آن توسعه داد و مهم‌ترین بنای آن معروف به قبةالصخره را ساخت.

 یهودیان هم معتقدند، پرستش‌گاه اورشلیم و هیکل سلیمان در اینجا قرار داشته و بقایای مهم‌ترین معابدشان در زیر مجموعه مسجدالاقصی قرار گرفته است.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی
 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین