پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
سرپرست پارک علم و فناوری اردبیل از راه اندازی شبکه عظیم آزمایشگاهی برای شرکت های دانش بنیان در اردبیل خبرداد.

شعار سال: دکتر عبدالقیوم قلی‌پوری در همایش استانی آشنایی با قوانین، مقررات و نهادهای حامی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و دانش بنیان در اردبیل با اشاره به دیدار اخیر روسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور با مقام معظم رهبری و تاکید معظم له در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان، گفت: مجامع دانشگاهی باید از مرحله تئوری به عمل بیایند و امروز همگان باید ایده های دانشگاهی را به ثروت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در قالب مرکز رشد و پارک های علم و فناوری انجام می شود، افزود: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز ظرفیتی قانونی برای انجام این کار است.

قلی‌پوری با بیان اینکه منابع مالی نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می شود، تصریح کرد: مراکز رشد اردبیل یکی از مرکز رشد به‌روز کشوری هستند و ایده ها در این مراکز تدوین می شوند و برای کار مراکز رشد دانشگاه های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی اردبیل و جهاددانشگاهی راه اندازی شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری اردبیل با بیان اینکه پارک علم و فناوری نقش مدیریت دانش را بر عهده دارد و خدمات بازار کار را انجام می دهد، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری به برندسازی و خدمات فنی و آزمایشگاهی نیز کمک می کند. وی همچنین از راه اندازی شبکه عظیم آزمایشگاهی در استان اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

قلی‌پوری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان بمنظور هم افزایی علم و ثروت و تجاری سازی نتایج تحقیقات و پژوهش ها با ارزش افزوده بالا تاسیس می شوند، تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بمنظور کمک به تجاری سازی، نوآوری اختراعات از طریق ارائه کمک و تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات بدون اخذ هرگونه تضمین راه اندازی شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری اردبیل اضافه کرد: خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات وام، تخفیفات، مشارکت و سایر خدمات ارائه می شود.

قلی‌پوری در پایان سخنان خود گفت: وقتی جسارت پرداختن به رویاها را داشته باشیم، دیگر هیچ مانعی سر راهمان نخواهد بود.

*شرط اول اقتصاد مقاومتی تربیت انسان های مقاومتی است

دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه شرط اول اقتصاد مقاومتی تربیت انسان های مقاوم و مقاومتی است، گفت: این انسان ها باید در تراز انقلاب اسلامی، مکتب اصیل، غیرت و ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران باشند تا بتوانند بقیه فرآیندها را بسازند.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان باید عوامل بازدارنده از میان برداشته شود و در این صورت است که رشد اقتصادی کشور به مراتب بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود.

صادقی افزود: از دهه هفتاد به بعد در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تولید نرم افزارهای پیشرفته گام های اساسی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: اگر شکستن قفل یک نرم افزاری که با تلاش های فراوان جوانان نخبه طراحی و تولید شده است، عملی زشت و گناه تلقی نشود، قطعا با مشکلات جدی رو به رو می شویم.

وی اضافه کرد: در همین راستا برخی کشورهایی که از مالکیت فکری پاسداری کرده‌اند، خیلی راحت توانسته اند از صنعت گران حمایت کنند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 27 آبان 1394، کد مطلب: 948-2393-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
خیلی خوبه که از شرکت های دانش بنیان حمایت میشه در اینده شاهد پیشرفت های زیادی خواهیم بود م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین