پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
ریشه استقلال در دل عزت قرار دارد انسان زمانی که عزیز شود و خود و جامعه را عزیز بداند در راه استقلال در راه قوی شدن در راه عدم وابسته شدن به غیر قدم بر میدارد و تلاش میکند که این عزت را به استقلال بدل کند تا کریم شود و به کرامت دست پیدا کند. ریشه است عزت در درگاه حق تعالی است و طبق آیه شریفه من کان یرید العزه فالله العزه جمیعا اگر به دنبال عزت هستیم منشا آن مشخص و واضح است.
شعار سال: وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا سوره اسرا آیه ۷۰

هر ساله در روز‌های آغازین ماه ذی القعده که طلیعه آن با ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها همراه است واژه کرامت بیشتر به گوش می‌رسد و انتخاب این دهه تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به نام دهه کرامت فرصت مناسبی برای پرداختن و عملی کردن این ویژگی و الگو برداری از سیره معصومین علیهم السلام است.

در بررسی کرامت می‌توان آن را به ابعاد گوناگونی اعم از کرامت فردی، کرامت معنوی، کرامت عمومی و... تقسیم بندی کرد. البته که این ویژگی ساحتی سماوی دارد و برای تحقق بخشید به آن باید شاخص‌ها را احصا و مسیر‌های متفاوتی را طی کرد و در این راستا با تامل باید به پاسخ مناسبی برای این پرسش دست پیدا کنیم که در مناسبات جامعه دینی موضوع کرامت و رفتار کریمانه در کجای طرح و برنامه ما چه در بعد شخصی و اجتماعی چه نقشی دارد؟

کرامت انسان‌ها و ارج نهادن بر جوامع انسانی و ملت‌ها امروزه در دنیا به فراموشی سپرده شده است، اما با توجه به تاریخ انقلاب اسلامی و مقایسه آن با سایر انقلاب‌ها و ملت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که این انقلاب که بر اساس اسلام ناب محمدی و هدایت و رهبری حکیمی فرزانه و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی شکل گرفته و در این بین استقلال یکی از راه‌های تقویت و رسیدن به کرامت است، زیرا زمانی که استقلال در قامت ملی منجر به تبلور کرامت انسانی و ملت‌ها می‌شود، زیرا این استقلال است که عزت می‌آورد و عزت موجب کرامت می‌شود.

ریشه استقلال در دل عزت قرار دارد انسان زمانی که عزیز شود و خود و جامعه را عزیز بداند در راه استقلال در راه قوی شدن در راه عدم وابسته شدن به غیر قدم بر میدارد و تلاش میکند که این عزت را به استقلال بدل کند تا کریم شود و به کرامت دست پیدا کند. ریشه عزت در درگاه حق تعالی است و طبق آیه شریفه من کان یرید العزه فالله العزه جمیعا اگر به دنبال عزت هستیم منشا آن مشخص و واضح است.

راهکار رسیدن به استقلال این است که مسئولین و مردم به این عزت و این استقلال به معنای واقعی پی ببرند و آن را جامه عمل بپوشانند و همانطور که میدانیم ملت ایران به برکت انقلاب توانسته است با کرامت خودش آشنا شود، بیندیشد و تمیم بگیرد و انتخاب و اقدام درست داشته باشند و ملت ما یک ملت با عزت و استقلال است و به کرامت خود اهمیت می‌دهد و تحقیر و اهانت را از کسی تحمل نمی‌کند.

کرامت حلقه مفقوده‌ای است که باید احیا گردد و لازمه جامعه ما سبک زندگی کرامت محور است که با وجود منبع غنی دین مبین اسلام تحقق این مطلوب شدنی است البته این را هم بدانیم که هر جا ندای کرامت انسان بلند می‌شود این ندا ندای اسلام است و حقیقت این است که که ما باید در این موضوع هم به همان اصل و اساس خود یعنی قرآن و عترت رجوع نماییم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۳۴۲۱۸، www.iusnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین