پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
مسعود درستی گفت: توسعه خطوط هفتگانه که در قالب افزایش طول خطوط یک، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ برنامه ریزی شده است، به اعتباری حدودا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، ادامه داد: می‌توانیم بخش عمده‌ای از این منابع مالی مورد نیاز را از طریق تهاتر املاک و نیز بارگذاری مجتمع‌های ایستگاهی تأمین کرد. اگر منابع و اعتبارات مورد نیاز تکمیل خطوط در حال بهره برداری مترو تامین شود می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده تکمیل خطوط در حال بهره برداری را ببندیم.
شعار سال: مسعود درستی، با تاکید بر اینکه شبکه خطوط متروی تهران که با ۷ خط در حال سرویس دهی به شهروندان پایتخت است، دارای نواقصی است که در صوت رفع آنها، کیفیت سرویس دهی چندبرابر می‌شود، گفت: در حال حاضر قطار‌های مترو در مسیر خطوط احداث شده شبکه متروی پایتخت مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند؛ اما تکمیل شبکه موجود مشتمل برخطوط یک تا هفت و طرح‌های توسعه‌ای، نیازمند افتتاح ۳۳ ایستگاه دیگر است تا طول مسیر بهره برداری از تونل‌های ساخته شده به ۲۹۸ کیلومتر برسد.

وی با تاکید بر اینکه بحث احداث و تکمیل پایانه‌های مترو و نیز ساخت پست‌های برق باقی مانده نیز مهم است، افزود: نیاز ما برای تحقق تکمیل خطوط در حال بهره برداری، تأمین اعتبار ۷۰ هزار میلیارد تومانی است و این در حالی است که در کنار توسعه سخت افزاری شبکه مترو، باید حدود ۱۵۰۰ واگن نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود تا بتوان سرفاصله حرکتی قطار‌ها در تمام خطوط موجود را به میزان قابل قبول کاهش داد.

نیاز ۳۰هزار میلیاردی برای توسعه خطوط هفتگانه مترو

درستنی با بیان اینکه توسعه خطوط هفتگانه که در قالب افزایش طول خطوط یک، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ برنامه ریزی شده است، به اعتباری حدودا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، ادامه داد: می‌توانیم بخش عمده‌ای از این منابع مالی مورد نیاز را از طریق تهاتر املاک و نیز بارگذاری مجتمع‌های ایستگاهی تأمین کرد.

وی افزود: اگر منابع و اعتبارات مورد نیاز تکمیل خطوط در حال بهره برداری مترو تامین شود می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده تکمیل خطوط در حال بهره برداری را ببندیم.

نیاز ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث خطوط جدید ۸ تا ۱۱ مترو

وی در مورد سرانجام تامین مالی ساخت خطوط جدید نیز گفت: برای ساخت ۱۵۲ کیلومتر خطوط جدید که خط ۸ تا ۱۱ است به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، البته دقت داشته باشید که این عدد با احتساب قیمت امروز کالا و خدمات محاسبه شده است و به هر میزان که تامین اعتبار به تعویق بیفتد باید براساس ضریب تورم قیمت‌ها را محاسبه کرد که قاعدتاً سال به سال بیشتر خواهد شد.

باید ظرفیت‌های جدیدی برای تأمین منابع مالی مترو پیدا کنیم

وی در مورد روش‌های تامین مالی نیز با تاکید بر اینکه با تداوم روش‌های متداول و جاری تأمین پول راه به جایی نمی‌بریم، افزود: قطعا باید حمایت‌ها و کمک‌های بسیار پررنگ تری از سوی دولت به سمت متروی تهران روانه شود تا بتوانیم در یک افق زمانی مشخص خطوط جدید مترو را به سرانجام برسانیم، البته اعتبار مورد نیاز برای خطوط جدید الاحداث بسیار زیاد است و بایدظرفیت‌های جدیدی برای تأمین منابع مالی مترو پیدا کنیم که شخص شهردار تهران نیز به صورت جدی و مستمر پیگیر این موضوع است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۵ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۱۳۰۹۳۷۲، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین