پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی راه آهن دورود- بروجرد- ملایر با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن آغاز شد، گفت: با تکمیل این خط آهن لرستان به شبکه ریلی غرب کشور متصل خواهد شد و مسیر توسعه از بروجرد عبور خواهد کرد.
شعار سال: فاطمه مقصودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت راه آهن دورود- بروجرد- ملایر، اظهار کرد: ساخت این راه آهن از مطالبات دیرینه مردم بروجرد بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در هفته گذشته عملیات اجرایی این پروژه کلید خورد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با یادآوری اینکه پیش از این و در طرح ملی راه آهن سراسری کشور، قرار بود برای بروجرد فقط یک خط آهن آنتن در نظر گرفته شود، افزود:، اما با پیگیری‌های انجام شده این آنتن به خط آهن دورود- بروجرد -ملایر تبدیل شد و بخش مهمی از راه آهن غرب کشور را تشکیل خواهد داد.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات مدیرعامل شرکت راه آهن، خط آهن غرب کشور جایگزین مسیر شریانی جنوب خواهد شد، ادامه داد: برای اجرای این پروژه ملی با پیگیری‌های صورت گرفته شده از کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، رقم ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مقصودی اضافه کرد: در خصوص بحث تملک زمین‌های مسیر راه آهن دورود- بروجرد –ملایر که بخش اول آن از دورود به بروجرد بوده و به طول ۲۷ کیلومتر است با صاحبان زمین در حال انجام بوده و در حال حل و فصل است. این خط آهن تا میدان عشایر بروجرود خواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: قسمت دوم این خط آهن که از بروجرد به ملایر بوده از اشترینان عبور می‌کند و به خط ریلی سراسری کشور متصل خواهد شد.

مقصودی تصریح کرد: بر اساس برآورد‌های شرکت ساخت و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران این خط آهن ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. این خط ریلی باعث می‌‎شود استان لرستان از طریق همین خط ریلی به شبکه ریلی غرب یعنی استان‌های همدان و کرمانشاه نیز متصل شود.
 
آغاز عملیات اجرایی راه آهن دورود- بروجرد- ملایر
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری یافته نیوز، تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۹۴۱۷، www.yaftenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین