شعار سال: دیروز صبح جلسه شورای شهر تهران برگزار شد. در این جلسه، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در تذکری گفت: آنچه در زمینه واردات واگن به کشور مطرح شده است با واقعیت فاصله زیادی دارد. به جای آن که به مردم وعده ۵ سال دیگر را بدهیم، بگوییم که در سال جاری چه اقداماتی را قرار است برای مردم انجام دهیم. وعدههای تو خالی هیچ اثری در بهبود زندگی مردم ندارد.
او ادامه داد: در شورای پنجم هم وعدههایی به مردم داده شد که خیلی از آن هارا عملی نکردند و ما از آنها انتقادهای زیادی کردیم. حال خودمان هم کار آنهارا تکرار میکنیم؛ بیایید مانند شورای پنجم عمل نکنیم.
وی به وعده اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن در سال از سوی شرکت بهره برداری مترو تهران اشاره کرد و گفت: این مساله به معنای آن است که ماهانه ۳۹ واگن از سوی این شرکت اورهال میشود، ولی شواهد چیز دیگری را نشان میدهد. طبق شواهد ماهانه اورهال ۷ واگن در حال انجام است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای تکمیل ایستگاههای مترو در خط شش، هفت و سه بالغ بر ۴ میلیارد تومان بودجه پیش بینی کردهایم که از این مبلغ با احتساب گذشت ۳ماه از سال انتظار میرفت حداقل یک هزار میلیارد از این بودجه محقق شود. این در حالیست که تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان از سال ۹۹ محقق شده است. چطور انتظار داریم در حوزه حمل و نقل عمومی تهران همه چیز خوب پیش برود؟
او با بیان این که مشکل عدم نصب و تکمیل آسانسورها در ایستگاههای مترو مربوط به عدم اطلاعات لازم از سوی سازمان استاندارد است گفت: قوانین مطرح شده از سوی این سازمان مربوط به ساختمانهای مسکونی است؛ باید هر ۱۱متر یک خروجی داشته باشند و در عمق ۶۰ متری زمین تعبیه شده باشد. چنین چیزی برای سازمان مترو امکان پذیر نیست و آسانسورهای ما مجوز استاندارد نگرفته اند و این آسانسورها در انبار دپو شده است.
حل مشکلات تهران با پول و زور شهرداری محقق نمیشود
مهدی اقراریان عضو دیگر شورای شهر تهران در ارتباط با حل مشکلات تهران گفت: حل مشکلات تهران به تنهایی و با پول و زور شهرداری محقق نخواهد شد. باید کلیه دستگاهها در ارتباط با معظلاتی که پیش روی تهران است تلاش کنند تا بتوانیم در راستای برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.
اقراریان در ادامه گفت: در کلانشهر تهران نیازمند یک قانون جامع و کامل هستیم تا حداقل بتوانیم از کوچکترین و سادهترین مسائل شروع کنیم، به عنوان مثال در بحث ترافیک تهران موتور سوارانی که وارد خط ویژه اتوبوس میشوند خطر آفرین هستند و باعث ایجاد ترافیک میشوند. اگر قانونی جامع وجود داشته باشد که از ورود این افراد به خط ویژه جلوگیری شود قطعا کمتر با ترافیک مواجه هستیم.
این عضو شورای شهر ادامه داد: عدم وجود پارکینگهای مناسب یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد ترافیک در تهران شده است. برای مثال خودروهایی که به صورت دوبله در حاشیه خیابانها توقف میکنند نقش بسیار مهمی در ایجادت ترافیک دارند. اگر در خیابانهای شلوغ پارکینگهای مناسبی ایجاد شود، قطعا شاهد کاهشی شدن سطح ترافیک خواهیم بود.
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۶۵۶۷۰، www.gostaresh.news