پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در نشست مجازی آشنایی با چالش‌های محیط زیست گفت: عدم تحقق حقابه‌های زیست محیطی موجب از بین رفتن ماهیان زیادی در رودخانه‌های استان و خسارت شده است.

شعار سال: علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان روز چهارشنبه در نشست مجازی آشنایی با چالش‌های محیط زیست با عنوان "سیل ناگهانی رخداد، اثرات و مدیریت" افزود: عدم تحقق حقابه‌های زیست محیطی لرستان طی سال‌های گذشته و امسال، موجب از بین رفتن ماهیان زیادی در رودخانه‌ها شده بنابراین توجه جدی به اجرای قانون توزیع عادلانه آب به عنوان یک قانون جامع در این زمینه ضروری است.

وی بیان کرد: پدیده گرد و غبار، آلودگی کلان شهرها، آلودگی منابع آب و فرونشست زمین از جمله بحران‌هایی است که در سال‌های اخیر با آن‌ها روبرو هستیم و این موضوعات نیاز به توجه ویژه، برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح دارند.

وی با اشاره به فعالیت پدیده "مانسون" در کشور طی ماه گذشته اظهار داشت: در این پدیده، حجم زیادی از بارش‌ها در یک مدت زمان کوتاه باعث ایجاد سیلاب‌های مخرب شد و این در حالیست که بیشتر ظرفیت زیرساخت‌های موجود آمادگی پذیرش این حجم از بارش‌ها را ندارد و به همین دلیل تخریب‌های بسیار گسترده‌ای را در سیلاب‌های اخیر شاهد بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به سو مدیریت گذشته در حکمرانی آب گفت: برخی از شهر‌ها در بستر رودخانه بنا شده‌اند که در جریان سیلاب‌های اخیر با تهدید جدی مواجه شدند.

سالاروند به ضرر و زیان اقتصادی مزارع پرورش ماهی در سیلاب‌های اخیر به علت عدم جانمایی اصولی اشاره کرد و گفت: باید تدابیر درست در مواجهه با سیلاب اندیشیده شود که بهترین راه حل آن انجام طرح‌های آبخیزداری، حفظ پوشش گیاهی و جنگلی، جلوگیری از پاکتراشی جنگل‌ها و ممانعت از تغییر کاربری مراتع و جنگل‌ها است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۸۷۳۷۰۵، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین