پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
بر اساس گزارشات میدانی و گلایه های شهروندان به پایگاه تحلیلی خبری شعار سال و با توجه به توضیحات دکتر علی فاطمی، نایب رییس انجمن داروسازان، خبر کمبود و سهمیه بندی سرم، مورد تائید قرار گرفته است. دکتر فاطمی ضمن تشریح علت کمبود سرم در کشور، از دادن سرم به تعداد مشخصی از داوخانه‌های دولتی خبر داد. منتقدین قدرت ضعیف برنامه ریزی در بحران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را زیر سوال برده و از نمایندگان مجلس، درخواست سوال از وزیر و از مردم تقاضای شکایت برعلیه وزیر در دیوان عدالت را دارند.

شعار سال : علی فاطمی ، نایب رییس انجمن داروسازان درباره مباحث مطرح شده، در زمینه کمبود سرم، بیان داشت که در حال حاضر کمبود سرم در کشور وجود دارد و بر همین اساس در حال حاضر سرم در داروخانه‌ها سهمیه‌بندی شده و فقط به داروخانه‌های منتخب و تعدادی از داروخانه‌های دولتی داده می‌شود.

سِرم مجددا سهمیه بندی شد،توزیع تنها در داروخانه های دولتی منتخب! وزیر کجاست ؟

دکتر فاطمی درباره میزان تولید سرم در کشور، بیان داشت که روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بطری سرم در کشور تولید می‌شود که این میزان تولید، به اندازه نیاز کشور بوده و آستانه تعادلی تولید- مصرف محسوب شده و در نتیجه نباید کمبود سرم داشته باشیم، اما در برخی مقاطع مانند شرایط کنونی که بیماری‌های فصلی زیاد شده و یا شاهد رویدادهایی خاص نظیر اربعین و افزایش تعداد بیماران هستیم، متأسفانه با کمبود سرم مواجه می‌شویم.

علی رغم الزمات مطرح در خصوص داشتن ذخایر استراتژیک در حوزه دارویی کشور، متأسفانه ذخایر استراتژیک داروها به ویژه سرم طی دو سال شیوع کرونا به صفر رسیده و در حال حاضر به اندازه مصرف کشور است.

سِرم مجددا سهمیه بندی شد،توزیع تنها در داروخانه های دولتی منتخب! وزیر کجاست ؟

در شرایط فعلی موجودی سرم‌های داخلی جوابگوی نیاز کشور نیستند و از طرفی در این مقطع که زائران اربعین در حال بازگشت به کشور می باشند و ممکن است با بیماری‌های عفونی دستگاه گوارش، گرمازدگی و... مراجعه کنند، واردات سرم به کشور از سوی وزارت بهداشت ضروری به نظر می رسد.
 
سِرم مجددا سهمیه بندی شد،توزیع تنها در داروخانه های دولتی منتخب! وزیر کجاست ؟
 

  اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین