پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در سخنرانی روز چهارشنبه خود در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به وقت محلی، تصویری از سردار دل‌ها را برای دقایقی بالا برد و گفت: قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد.هنگام سخنرانی آیت الله رئیسی سکوت بر صحن مجمع عمومی حاکم بود و هر لحظه بر جمعیت حضار در سالن افزوده می‌شد. هنگامی که آیت الله رئیسی تصویر سردار سلیمانی را بالا برد، همه هیات‌ها به دقت به سخنان رئیس جمهور ایران گوش می‌دادند. رسانه‌های عرب زبان منطقه و جهان ضمن بازتاب سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد، ابتکار ایشان درخصوص بالا بردن عکس شهید سلیمانی و لزوم به عدالت سپردن عامل شهادت او را مورد توجه ویژه قرار دادند.
شعار سال: حدود سه سال پس از شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی، امروز در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، تصویر سردار دل‌ها در صحن این نهاد بین المللی بالا رفت تا جهانیان بدانند که جمهوری اسلامی ایران همچنان پیگیر اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی است.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در سخنرانی روز چهارشنبه خود به وقت محلی، تصویری از سردار دل‌ها را برای دقایقی بالا برد و گفت: قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد.
 
از بالا بردن تصویر حاج قاسم در سازمان ملل تا پیاده روی مقتدرانه رئیس جمهور
آیت الله رئیسی تصریح کرد: رسیدگی عادلانه قضایی به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده، خدمت به انسانیت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: رسیدگی عادلانه به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده خدمت به انسانیت است تا از این پس ظلم زبون گردد و عدالت، سربلند باشد. ما اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور ایران بعنوان دومین سخنران روز دوم مجمع عمومی سازمان ملل و پس از کشور نیجریه بود که معمولا جلسات صبحگاهی چندان شلوغ نیست، اما سخنرانی رئیس جمهور ایران از شلوغ‌ترین نشست‌های صبح سازمان ملل بود.

هنگام سخنرانی آیت الله رئیسی سکوت بر صحن مجمع عمومی حاکم بود و هر لحظه بر جمعیت حضار در سالن افزوده می‌شد.

هنگامی که آیت الله رئیسی تصویر سردار سلیمانی را بالا برد، همه هیات‌ها به دقت به سخنان رئیس جمهور ایران گوش می‌دادند.

پیام اصلی سخنان رئیس جمهور تاکید بر عدالت و نفی ظلم و سلطه بود که مصادیق آن را در موضوعات حقوق بشر، تروریسم و هسته‌ای تبیین کرد و اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ استقلال خود، نیل به این اهداف را به رغم همه هزینه‌ها در چهار دهه گذشته طی کرده و همچنان ادامه خواهد داد.

سخنان رئیس جمهور ایران بیش از نیم ساعت بطول کشید و پایان سخنرانی آیت الله رئیسی با تشویق و دست زدن‌های ممتد حاضران همراه شد.
 
از بالا بردن تصویر حاج قاسم در سازمان ملل تا پیاده روی مقتدرانه رئیس جمهور
بر خلاف تبلیغات اپوزیسیون و گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران و برخی خوانندگان لس آنجلسی که وعده تجمع مقابل سازمان ملل را هنگام سخنرانی رئیس جمهور داده بودند، خبری از آن‌ها و تجمعاتشان در اطراف سازمان ملل نبود.
 
تعداد بازدید : 25

رئیس جمهور پس از پایان سخنرانی خود در سازمان ملل، مسیر این نهاد بین المللی تا هتل محل اقامت خود را به همراه هیات عالی رتبه با صلابت و مقتدرانه پیاده روی کرد.
 
تعداد بازدید : 19

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از رئیس جمهور ایران و در واقع هفتمین نفر در فهرست سخنرانان روز دوم نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل بود.

نگاه ویژه رسانه‌های عرب زبان منطقه و جهان به سخنرانی آیت‌الله رئیسی

 رسانه‌های عرب زبان منطقه و جهان ضمن بازتاب سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل متحد، ابتکار ایشان درخصوص بالا بردن عکس شهید سلیمانی و لزوم به عدالت سپردن عامل شهادت او را مورد توجه ویژه قرار دادند.

شبکه الجزیره قطر در پلتفرم‌های تصویری و مکتوب خود با پوشش لحظه‌ای و زنده سخنان آقای رئیسی، بخش‌هایی از این سخنان از جمله در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای، به عدالت سپردن عاملان شهادت شهید سلیمانی و عمل کردن جمهوری اسلامی به تعهدات هسته‌ای خود را مورد توجه قرار داد.
 

بخش مکتوب الجزیره اینگونه تیتر زد "رئیس جمهور ایران از نیویورک: آمریکا توافق هسته‌ای را نابود کرد و ما می‌خواهیم ترامپ را به دست عدالت بسپاریم"

الجزیره اضافه کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه در نیویورک اعلام کرد که کشورش به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و آمریکا را به نابودی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ متهم و تاکید کرد که تهران در مذاکرات بازگشت به توافق جدی است.

این شبکه به نقل از آیت الله رئیسی اعلام کرد: ایران با حسن نیت توافق هسته‌ای را امضا کرد و بدون استثنا به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما آمریکا آن را زیر پا گذاشت.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه تصویری از سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را در مقر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بالا برد.

المیادین در ادامه آورده است: رئیسی در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که داعش را به وجود آورده است و فرقی نمی‌کند که چه رئیس جمهوری این سازمان را ایجاد کرده است، اما ایران موفق شد این پروژه را خنثی کند و رهبر این جنگ علیه تروریسم کسی جز سردار شهید قاسم سلیمانی نبود.

این رسانه همچنین گزارش داد: رئیس جمهور ایران خواستار مجازات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شد که سند این جنایت را امضا کرد و دستور ترور شهید سلیمانی را به شیوه وحشیانه و غیرقانونی صادر کرد.

روسیا الیوم نیز این جمله آیت‌الله رئیسی را برجسته کرد که "نظام جهانی موجود دیگر پشتیبانی نمی‌شود و نظام جدیدی در حال شکل گیری است".

روسیا الیوم نوشت: آیت الله رئیسی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که ما معیار‌های دوگانه برخی کشور‌ها را نمی‌پذیریم و از حقوق بشر و حقوق مستضعفان در جهان دفاع می‌کنیم.

این رسانه همچنین به نقل از رئیس جمهوری کشورمان آورده است: ایران به خاطر ثبات نظام، سیاست پیشرفت را در پیش گرفته است، ما دستاورد‌های علمی زیادی داریم و دنیا به ایران قوی نیاز دارد، دستاورد‌های زیادی در زمینه‌های فناوری، پزشکی و انرژی داریم، ما سیاست حسن همجواری و تعمیق روابط با کشور‌های اطراف را در پیش گرفته‌ایم.

تارنمای المنار نیز با انتشار ویدئویی از سخنرانی آیت‌الله رئیسی بخش سخنان ایشان درباره شهادت سردار سلیمانی را برجسته کرد.

المنار گزارش داد: آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و هفتمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد. آقای رئیسی طی سخنانی با بالا بردن تصویری از شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد که حاج قاسم در مسیر تامین آزادی منطقه به شهادت رسیده است.
المنار همچنین نوشت: آقای رئیسی گفت کشور‌هایی هستند که به صورت گزینشی با تروریسم مبارزه می‌کنند و آمریکا با قربانی کردن منافع بسیاری از کشور‌ها به دنبال دستیابی به منافع خود بوده و هست.

سایت النشره لبنان با تیتر " رئیسی تصویر سلیمانی در نیویورک را بالا برد" به نقل از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نوشت: امنیت منطقه‌ای باید از درون نشات بگیرد نه اینکه از بیرون تحمیل شود.

النشره نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید کردند که ایران با وجود تحریم‌ها به کشوری قدرتمند تبدیل شده و با دانش و توانمندی‌های خود توانسته است مدرن‌ترین سامانه‌ها را برای دفاع از ملت خود بسازد.

النشره در ادامه به نقل از رئیسی گزارش داد: اختلافات گفتگو حل و فصل می‌شوند نه با جنگ.

روزنامه القدس العربی نیز درباره سخنان رئیس جمهوری کشورمان اینگونه تیتر زد"رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد که تهران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. "

این روزنامه در ادامه نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت که کشورش به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست و وی همچنین خواستار تضمین‌هایی از آمریکا مبنی بر پایبندی به توافق هسته‌ای شد.

ارم نیوز نیز سخنان رئییس جمهوری کشورمان درباره توافق هسته‌ای را برجسته کرد.

ارم نیوز در این باره آورده است: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه گفت که تهران هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و این مسئله در دکترین دفاعی ما وجود ندارد.

این رسانه همچنین به نقل از رئیسی نوشت: برخی قدرت‌ها از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان دستاویزی برای تحت فشار قرار دادن کشورمان استفاده می‌کنند.

ارم نیوز همچنین نوشت: رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طرف‌های توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواست به تعهدات خود عمل کرده و تضمیناتی در این زمینه ارائه دهند.

سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان همچنین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عراق داشته است.
خبرگزاری المعلومه با انتشار بخشی از سخنرانی آیت الله رئیسی نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با بیان اینکه ما از عدالت در هر کجای دنیا که باشد دفاع می‌کنیم و نیاز مبرم به جهانی بهتر و عدالت وجود دارد، تاکید کرد که ما استاندارد‌های دوگانه برخی کشور‌ها را رد می‌کنیم و برخی کشور‌ها می‌خواهند با هزینه دیگران به منافع خود دست یابند.

این رسانه در ادامه آورده است: رئیس جمهور ایران با نشان دادن تصویری از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که اوایل سال ۲۰۲۰ توسط نیرو‌های آمریکایی به شهادت رسید، تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سند جنایت وحشیانه و غیرقانونی علیه قاسم سلیمانی را امضا کرد.

در همین ارتباط برخی رسانه‌ها واکنش یک نماینده مجلس عراق به سخنان اقای رئیسی را بازتاب دادند.

عضو فراکسیون الصادقون پارلمان عراق با طعنه به نخست وزیر این کشور، به بالا بردن تصویر سردار شهید سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سوی رئیس جمهوری ایران واکنش نشان داد.

احمد الموسوی در صفحه توئیتر خود نوشت: رئیس جمهوری ایران تصویر شهید سلیمانی را در سازمان ملل متحد بالابرد.

وی افزود: آیا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز همین کار را خواهد کرد و تصویر شهید عراقی ابومهدی المهندس را بالا خواهد برد؟ یا اینکه تسلیم پذیری نظری دیگر دارد؟

سخنان رئیس جمهوری کشورمان در سایر رسانه‌های عرب زبان از جمله اسکای نیوز، میدل ایست نیوز، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور‌های عربی منطقه بازتاب یافت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۸۹۵۰۵۷و۸۴۸۹۵۰۴۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: ترور سردار سلیمانی ، سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل ، قهرمان جنگ علیه تروریسم ، واکنش ها به سخنرانی رئیسی در سازمان ملل ، سخنرانی رئیسی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل ، بالا بردن تصویر سردار سلیمانی توسط رئیسی در سازمان ملل ، توجه حضار به سخنرانی رئیسی با عکس سردار سلیمانی ، پیگیری قضایی جنایت امریکا در حق ایران ، پیگیری قضایی ترور سردار سلیمانی ، ترور قاسم سلیمانی ، رئیسی از خدمات قاسم سلیمانی در سازمان ملل چه گفت ، نقش امریکا در ترور سردار سلیمانی ، نقش امریکا در ترور قاسم سلیمانی ، درخواست ایران برای پیگیری قضایی ترور سردار قاسم سلیمانی ، تجمع ایرانیان معترض مقابل سازمان ملل ، سفر رئیسی به نیویورک ، چه کسانی در سفر به نیویورک رئیسی را همراهی کردند ، رئیسی در سازمان ملل چه گفت ، اهم مواردی که رئیسی در سازمان ملل مطرح کرد ، رئیسی در سازمان ملل چه مطالباتی را مطرح کرد ، مطالبات ایران از سازمان ملل ، مطالبه ایران برای پیگیری قضایی عادلانه ترور سردار سلیمانی ، مطالبات ایران در خصوص توافق هسته ای ، تضمین خواهی از امریکا برای پایبندی به برجام ، تضمین خواهی ایران از امریکا برای تعهدات هسته ای ، ساخت بمب اتم در ایران ، ساخت سلاح هسته ای در ایران ، بازتاب سخنرانی رئیسی در رسانه های عراق
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین