پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، صبح فردا عازم نیویورک خواهد شد. رئیسی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

شعار سال : آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملی با رویکرد تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی» به نیویورک سفر می‌کند. رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد و دیدار‌های جانبی دیگری نیز خواهد داشت.
رئیسی در روز‌های پایانی هفته گذشته نیز سفری سه روزه به شهر سمرقند ازبکستان داشت تا در قالب شرکت در بیست و دومین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، برقراری نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی را دنبال نموده و در همین راستا در حاشیه این اجلاس با ۱۰ تن از سران کشور‌های حاضر در اجلاس از جمله روسیه، چین و هند دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در روز دوشنبه و قبل از سفر به نیویورک، دیداری با رهبر انقلاب داشته و اقدام به ارایه گزارشی از روند کارها به ایشان و اخذ رهنمودهای لازم ، نموده است. 

چه کسانی رئیسی را در هفتاد و هفتمین مجمع سازمان ملل در نیویورک همراهی می کنند؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. 
 
چه کسانی رئیسی را در هفتاد و هفتمین مجمع سازمان ملل در نیویورک همراهی می کنند؟
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به نیویورک برای مشارکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، در صفحه توییترش نوشت، با توجه به این که دکتر علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران قرار است همراه رییس جمهور باشد، فرصت خوبی برای تروئیکای اروپا- اتحادیه اروپا خواهد بود تا آمریکا را ترغیب کنند تا به گونه‌ای هدفمند،‌ معدود مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل نمایند.
 
چه کسانی رئیسی را در هفتاد و هفتمین مجمع سازمان ملل در نیویورک همراهی می کنند؟
عکسی از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و همراهان در سفر به نیویورک
 
چهارکارکرد حضور رئیسی در سازمان ملل از دیدگاه برخی تحلیل گران :
حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسائل بین‌الملل معتقد است که حضور رئیسی در سازمان ملل دارای حداقل چهار کارکرد اصلی می تواند باشد:

*** اول اینکه رئیس‌جمهور می‌تواند با مقامات سایر کشورها مذاکرات دوجانبه و حتی چندجانبه داشته باشد، در حالی که در سایر سفرها پروتکل‌ها و برنامه‌ریزی‌‌های ویژه‌ای لازم است اما در سازمان ملل مقامات عالی همه کشورها جمع شده‌اند و با کمترین هزینه و تشریفات ملاقات‌ها در سطح سران انجام می‌شود که اگر درست مدیریت شود قطعا به نفع کشور است.

*** کارکرد دوم مربوط به موقعیت نیویورک به منزله مرکز خبری دنیاست به ویژه در زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود. در این زمان امکان تشکیل نشست‌های خبری متعدد و گفت‌وگو با نخبگان ایرانی و غیر ایرانی برای رئیس‌جمهور فراهم می‌شود و این اتفاق از منظر دیپلماسی عمومی بسیار مهم است اما این به شرطی است که برنامه خوبی برای اقناع افکار عمومی و ارائه پاسخ‌های صحیح وجود داشته باشد.

*** وجه سوم اهمیت این سفر در سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل است. رئیس‌جمهور در این سخنرانی مهم می‌تواند به تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مهمی مانند برجام، بحران‌ها و جنگ‌ها در سطح منطقه، حقوق بشر، خلع سلاح و ... بپردازد و افکار عمومی جهانی را با رویکردها و سیاست‌های ایران آشنا کند.

*** کارکرد چهارم این سفر گفت‌وگوهای اختصاصی است که رادیو و تلویزیون‌ها و خبرگزاری‌های مشهور جهان برگزار می‌کنند که لازم است رئیس‌جمهور این گفت‌وگوها را به خوبی اداره کند و پاسخ‌های مناسبی به سؤالات اغلب چالشی این رسانه‌ها بدهد.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
دوره روحانی و احمدی نژاد کل خانواده رفته بودند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین