پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه پس از دیدار با سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که از فرصت این دیدار استفاده کرده و درباره حقوق زنان صحبت کرده است.

شعار سال: امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه پس از دیدار با سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که از فرصت این دیدار استفاده کرده و درباره حقوق زنان صحبت کرده است.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی نوشت، مکرون پس از دیدار با رئیسی، در پاسخ به خبرنگار این شبکه در این باره گفت: من خیلی روشن گفتم که ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم و به خصوص حقوق زنان. البته در مورد برجام هم مفصل صحبت کردیم، ولی بر روی این مسئله تاکید کردم که این خیلی مهم است و اعتبار ایران مطرح است و این که آن‌ها باید این مسئله را حل کنند.

این در حالی است که محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور پس از دیدار رئیسی با مکرون در گفت‌وگویی یادآور شد: در ملاقات ۹۰ دقیقه‌ای رئیس‌جمهور ایران و فرانسه که قرار بود ۴۵ دقیقه باشد، مکرون صرفا یک جمله کلی درباره احترام به حقوق زنان گفت و حتی نامی از ایران نیاورد.

وی افزود: رئیس‌جمهور کشورمان، اما در پاسخ بر دو نکته تأکید کرد؛ نکته اول این بود که پیشرفت‌های زنان پس از انقلاب خیره‌کننده بوده و اگر خواستید با این واقعیت‌ها آشنا شوید به ایران سفر کنید.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۷۶۱۶۵، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین