پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
پیرو بازداشت خلیل دردمند حاجی اهل دورچه اصفهان (جهت نائب الزیاره بودن برای شهدا ، اقدام به گرفتن عکس در مسجدالحرام و اطراف خانه کعبه همراه با عکس شهدا می نمود)، در عربستان ، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با قید فوریت از وزارت امور خارجه تقاضای پیگیری وضعیت این حاجی دستگیر شده را نمود. رایزنی های وزارت امور خارجه در کنار میانجیگری وزیر امور خارجه عمان ، سبب بازگشت نامبرده به داخل ایران بعد از 80 روز شد.

شعار سال:  حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان، پس از ۸۰ روز زندانی شدن به کشور بازگشت و در دیداری که با نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت داشت، روند بازجویی در زندان عربستان و اتهامات غیرواقعی واردشده در این مدت را تشریح کرد.

بازگشت خلیل دردمند، حاجی بازداشت شده در عربستان به ایران بعد از ۸۰ روز بازداشتی
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خلیل دردمند، حاجی ایرانی که پس از ۸۰ روز بازداشت در عربستان دوشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۱ به کشور بازگشت، با حضور در سازمان حج و زیارت با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت، حاج خلیل دردمندی به تشریح روند بازداشتش در مسجدالحرام و بازپرسی‌ها و روز‌های سختی که در این حدود ۸۰ روز سپری کرده، پرداخت و به این نکته اشاره کرد که در مراحل بازپرسی بار‌ها تلاش شد که به نسبت‌های غیرواقعی متهم شود.

بازگشت خلیل دردمند، حاجی بازداشت شده در عربستان به ایران بعد از ۸۰ روز بازداشتی
نماینده، ولی فقیه در امور حج نیز با ابراز خرسندی از بازگشت این حاجی ایرانی به کشور به بیان گوشه‌ای از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای آزادی و بازگشت او به میهن اشاره کرد و با اهدای هدایای معنوی از او برای تحمل نزدیک به سه ماه سختی و مرارت در زندان‌های سعودی تقدیر کرد.

بازگشت خلیل دردمند، حاجی بازداشت شده در عربستان به ایران بعد از ۸۰ روز بازداشتی
خلیل دردمند که در مراسم حج امسال به همراه مادر خود به حج مشرف شده بود، به دلیل انداختن عکسی از سردار شهید قاسم سلیمانی با کعبه بازداشت شده بود، روز دوشنبه یازدهم مهرماه از مسیر هوایی یکی از کشور‌های همسایه حوزه خلیج فارس وارد تهران شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال جمعی از مسؤولان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت امور خارجه قرار گرفت.

به گفته وزیر امور خارجه کشور، وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت‌شده نقش داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۶۸۰۵۶۴، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
11 روز در زنان حرم نزدیک شعب ابوالطالب در بازداشت بودند. بعد به زندان جده منتقل شدند و 40 روز هم در آنجا در انفرادی بودند. شکنجه نشدند اما می گویند که رفتارها از دو نظر کمبود امکانات و عدم پاسخگو بودن ها، ضد انسانی وتحقیرآمیز بوده است.
روایت می کنند که برای عکس برداری ایشان را گرفته اند. در حالیکه منابع غیر رسمی مدعی هستند که ایشان عکس را توئیت می کرد و این توئیت ها مورد رصد امنیت عربستان قرار گرفت و روی پیدا کردن ایشان متمرکز شدند.

ضرورت دارد از دو منظر به این مسئله پرداخته شود. آموزش بیشتر حجاج در خصوص رعایت چارچوب ها در حج و آموزش روسای کاروان ها برای پیگیری قانونی و نظام مند وضعیت اعضای کاروان و دوم ، آموزش در خصوص اینکه اگر اتفاقی افتاد، چگونه باید با نیروهای امنیتی ، قضایی ، انتظامی و اداری طرف مقابل برخورد شود.
آقای خلیل دردمند را فردی عادی نشان داده ایم و شغل آزاد دارد، اما کسی نپرسید که یک شغل آزاد چطور توانست هزینه حج گران خودش و مادرش را تامین کند؟ این بار به خیر گذشت، اما لطفا با انتقال و انعکاس شایسته این مطالب ، برای حجاج کشورمان و ارتقا جایگاه شهروندان ایران اسلامی، حفظ حرمت کنیم و جلوی هزینه تراشی ها نابجای سیاسی- دیپلماتیک را بگیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین