پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
اخبار ساعت ۲۱ صداوسیما که از شبکه‌های اول و خبر صداوسیما پخش می‌شود برای چند لحظه توسط عوامل ضدانقلاب هک شد. از آنجا که سوئیچ پخش شبکه یک و شبکه خبر شبکه به هیچ اینترنتی وصل نبوده و تا دیتایی به سوئیچ پخش داده نشود امکان ندارد بدون (پیش نمایش) برای مدیر پخش ، تصویر توسط اپراتور (نهایی) بشود، لذا احتمالا بجای هک با نوعی نفوذ ، روبرو هستیم. حسنین‌حداد کارگردان و تدوینگر دراین خصوص بیان داشته که آیتم سه ثانیه‌ای را به اواخر فیلم ضبط شده از منویات رهبری اضافه کرده اند. اگر بحث هک درست بود لوگو و زیرنویس شبکه خبر ، نباید نشان داده می شد. لازم به ذکر است متاسفانه در برخی از مواقع، بدلیل فورس زمانی برنامه ها بازبینی نمی‌شوند و صداوسیما باید موضوع نظارت روی محتوا رو جدی تر بگیرد.

شعار سال: خبر ساعت 21 شبکه یک سیما که همزمان از شبکه شش پخش می شد، دیشب برای چند ثانیه هک شد. این اتفاق در حالی رخ داده است که ادعا می شود سیستم‌های فنی و پخش صداوسیما کاملا ایزوله بوده و پروتکل‌های امنیتی قابل قبولی داشته و امکان دسترسی از طریق اینترنت وجود ندارد. با توجه به اینکه این اتفاق پیش از این نیز رخ داده است، مسئولان صداوسیما ضمن پاسخگویی قانونی و عذرخواهی رسمی، باید اقدامات لازم را برای تشدید حفظ امنیت شبکه در دستور کار قرار دهند.نکته جالب اینکه ، برخی از افراد با پسوند مقام آگاه در مصاحبه با رسانههای مختلف ادعا کرده اند که مطالبه گری از صداسیما ، دنباله گیری روند تضعیف رئیس این رسانه ملی است؟ ادعای کذب و فرار به جلویی که ضرورت دارد ، دادستان در مقام مدعی العموم در آن ورود نموده و اجازه ندهد که ضعف مدیریتی با تکنیک فرار به جلو پوشش داده شود. 

شوک مجدد پائیزی به صداوسیما؛ هک آنتن اخبار سراسری برای چند ثانیه+ توضیحات

گفتنی است این اتفاق یک بار دیگر در هفتم بهمن ۱۴۰۰ نیز رخ داده بود و معاون فنی صداوسیما در واکنش به آن بیان داشته «این اقدام کار فوق العاده پیچیده‌ای است و تنها صاحبان این تکنولوژی می‌توانند از بک دور‌ها و امکاناتی که از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته‌اند بهره برداری کنند و صدمه بزنند».یکی از مدیران سابق صداسیما در این خصوص بیان نموده است که، بعد از هک ۷ بهمن ۱۴۰۰ هیچ کدام از نهادهای مسئول حتی یک ریال نیز به امن‌سازی شبکه سازمان کمک نکردند . بررسی‌های فارنزیک هک سال گذشته مشخص کرد مهاجم از خردادماه ۱۴۰۰ در شبکه سازمان حضور داشته و فرایند امن‌سازی شبکه های سیما موفق بوده است .

گروه موسوم به «عدالت علی» که پیش از این هم ادعای هک کردن سامانه‌های مختلف داخلی را داشته ، مسئولیت هک شبکه یک سیما را به عهده گرفته است.

شوک مجدد پائیزی به صداوسیما؛ هک آنتن اخبار سراسری برای چند ثانیه+ توضیحات

حسنین‌حداد کارگردان و تدوینگر دراین خصوص بیان داشته که، آیتم سه ثانیه‌ای را به اواخر فیلم ضبط شده از منویات رهبری اضافه کرده اند. اگر بحث هک درست بود لوگو و زیرنویس شبکه خبر، نباید نشان داده می‌شد.

شوک مجدد پائیزی به صداوسیما؛ هک آنتن اخبار سراسری برای چند ثانیه+ توضیحات

لازم به ذکر است متاسفانه در برخی از مواقع، بدلیل فورس زمانی برنامه‌ها بازبینی نمی‌شوند و صداوسیما باید موضوع نظارت روی محتوا رو جدی‌تر بگیرد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون 
اخبار مرتبط
برچسب ها: هک صدا و سیما ، شوک پائیزی به صدا و سیما ، هک آنتن زنده صدا و سیما ، هک اخبار سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، هک صدا و سیما توسط عوامل ضد انقلاب ، نظارت بر محتوای برنامه های صدا و سیما ، حراست از سامانه صدا و سیما در برابر هک شدن ، گروه عدالت علی ، هک صدا و سیما توسط گروه عدالت علی ، ماجرای نفوذ در صدا و سیما ، چطور صدا و سیما را هک کردند ، مسئولیت هک صدا و سیما با چه کسی است ، هک سامانه های ایران بعد از فوت مهسا امینی ، عدم دسترسی به سیستم های فنی و پخش صدا و سیما ، ایزوله بودن سیستم های فنی و پخش صدا و سیما ، امنیت شبکه سیستم های صدا و سیما ، تامین امنیت شبکه صدا و سیما چگونه تامین می شود ، حسنین حداد ، حسنین حداد کیست ، حسنین حداد کجاست ، حسنین حداد رزومه ، سوابق حسنین حداد ، دومین هک صداسیما ، نفوذ در صداسیما ، hasanein hadad ، اضافه کردن آیتم های سه ثانیه ای به انتهای سخنرانی رهبر انقلاب ، هک یا نفوذ در صداسیما ، هک بخش خبر 21 شبکه اول ، ادعای هک توسط گروه عدالت علی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
1
0
من که سال هاست توی این حرفه هستم اسمی از حسنین حداد نشنیدم. ایشون کیهستند؟
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
چه باحال
زن زندگی ازادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین