پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
بشکل زشتی، بخش زیادی از فضای کشور را آلوده به سیاست و امنیت کردیم. سیاست و امنیتی که‌ ای کاش بر اساس اصول سه گانه انقلاب (جمهوریت مبتنی بر قانون اساسی، اسلامیت مبتنی بر دین مبین و انقلابی گری مبتنی بر آرای امامین انقلاب) جلو می‌رفت، نه سلیقه گرایی و منفعت طلبی محفلی. دو حوزه‌ای که (سیاست و امنیت) اگر سالم باشند، باید نوید تمدن را داد و اگر دچار انحراف گردند، باید برای اصلاح آن آماده جهاد و شهادت برای زدودن چهار چهره متعصب، متنفع، منافق و نفوذی شد. خبرگزاری وزین فارس، اخیرا به جهت دار بودن مطالب در ویکی پدیا نقد وارد کرده و مطالب آن را تا بعضا مشوش کننده، ارزیابی کرده است. شاید تا حدی هم درست بگوید. اما سوالمان این است که چرا از نهاد‌های خاص نمی‌پرسند که چرا هزینه‌های تخصصی اینکار بجای مشتی کامنت زنی‌های کم خاصیت و حضور نمایشی، برای حضور جوانان نخبه و تحلیل گران ماهر و متعهد حاضر به همکاری در فضا‌های تخصصی خرج نمی‌شوند؟ تا کی باید اجازه داد که منافع ملی، ارزشی و تمدنی کشور از عدم شفافیت‌ها در سه حوزه سیاسی، امنیتی و دینی کشور، خسارت ببینند؟ تا کی باید اجازه داد که با چند ارتباط محفلی و سلیقه ای، مسئولیت‌ها واگذار شوند و شایسته سالاری و تخصص و استعداد و زحمات و هزینه‌های صرف شده برای خبرگان، با سیفون کشیدن در دستشویی برابر باشد؟ فاش گفتیم تا شاید به رگ غیرت ارزشی- دینی و محاسبه گر روز حساب برخی‌ها بر بخورد و به اندازه توانشان، جلوی این آسیب‌ها را بگیرند. توصیه می‌کنیم بجای حمله به معلول و تضعیف فعالیت‌هایی نظیر ویکی پدیا، بفکر حضور موثر جوانان شایسته در آن باشید. آیا فکر کرده اید که در امروزه روز، چرا باید جلو اینترنت را بگیریم و شبکه مجازی را ببندیم، در حالی که دیروز باید به فکر تولید موتور جستجو گر کارآمد ملی می‌بودیم و اپلیکیشن‌ها را بومی می‌کردیم و شبکه اجتماعی می‌پروراندیم. چرا مسئولان این اهمال مسلم را نباید دادگاهی کنیم؟

شعار سال:  سردبیر سوژه فارس من گفت: ویکی‌پدیا یک دانش‌نامه آزاد در دسترس است، اما درباره همه وقایع ایران، اطلاعاتی هم‌راستا با جهت‌گیری رسانه‌های معاند ارائه می‌کند.

 برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه نقش ویکی‌پدیا در اغتشاشات اخیر را یادآوری کردند.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: مطالب ویکی‌پدیا همواره اطلاعات خود را از منابع فارسی‌زبان معاند جمع آوری می‌کند.


وی گفت: این دانش نامه آزاد است، اما در واقع آنچه که در عمل می‌بینیم این است که درباره همه وقایع ایران از جمله حتی انتخابات، اطلاعاتی همراستا با جهت گیری رسانه‌های معاند ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در جریان فوت مرحوم مهسا امینی و وقایع اخیر در کشور هم باز شاهد تداوم این رویه هستیم و باز این سایت، رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده است.

این کاربر فارس پرسید: اگر ویکی پدیا به عنوان یک دانش نامه آزاد در کشور محل مراجعه و در دسترس است، چرا همواره رویکردی مخالف نظام دارد؟

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۲ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۸۰۱۰۰۰۳۸۸، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین