پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
حسینی معصوم معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از چای خالی پزشک ژنتیک در این اداره کل خبر داد. با اشاره به اینکه چارت سازمانی وجود پزشک ژنتیک در اداره کل بهزیستی خراسان شمالی وجود دارد، گفت:، اما متاسفانه این اداره کل فاقد یک پزشک متخصص ژنتیک است.

شعار سال: حسینی معصوم معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه چارت سازمانی وجود پزشک ژنتیک در اداره کل بهزیستی خراسان شمالی وجود دارد، گفت:، اما متاسفانه این اداره کل فاقد یک پزشک متخصص ژنتیک است.

وی اظهار کرد: البته در گذشته یک پزشک متخصص ژنتیک در این اداره کل فعالیت می‌کرد، اما به علت ادامه تحصیل از این اداره کل خارج شد و هم اکنون این اداره کل فاقد یک پزشک متخصص ژنتیک در بدنه دولتی است.

حسینی معصوم ادامه داد: این اداره کل برای حل این مشکل از ظرفیت بخش خصوصی در حال استفاده است و یکی دو پزشک متخصص ژنتیک در بخش خصوصی با این اداره کل همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه این افراد باید دوره‌های آموزشی را سپری کنند، افزود:، اما فعالیت این افراد با این اداره کل مداوم و همیشگی نیست و گاهی اوقات آن‌ها بنا به دلایلی همچون مهاجرت به استانی دیگر و... فعالیت خود را با این اداره کل قطع می‌کنند که این امر مشکل ساز می‌شود؛ بنابراین وجود یک پزشک متخصص ژنتیک در بدنه دولتی این اداره کل یکی از نیاز‌های اساسی است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی تاکید کرد: انجام آزمایشات ژنتیک یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش جمعیت معلول در جامعه است، بنابراین انجام آزمایشات ژنتیک از سوی خانواده‌هایی که مستعد تولد فرزندان معلول هستند ضروری است.

وی با اشاره به اینکه چند سال است که آزمایشات ژنتیک در این استان اخذ می‌شود، افزود: اجرای این طرح سبب شده تا تعداد خانواده‌های چند معلولی در استان کاهش یابد.

این مقام مسئول گفت: آزمایشات ژنتیک مورد نظر نیز در داخل استان انجام نمی‌شود یا افراد باید به صورت مستقیم به شهر مشهد سفر کنند و یا اینکه نمونه در بجنورد گرفته شود و سپس به شهر مذکور ارسال شود که تمامی آن‌ها مستلزم هزینه کرد‌های اضافه است.

گفتنی است در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۳۸ نفر معلول جسمی و حرکتی، ۵ هزار و ۷۸۶ معلول ذهنی، ۲ هزار و ۶۲۲ معلول شنوایی، ۳ هزار و ۲۸۴ معلول بینایی، ۲ هزار و ۴۲۰ معلول اعصاب و روان و یک هزار و ۸۲۲ معلول صوت و گفتار در این استان وجود دارد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۸۰۴۰۲۳۸۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین