پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
آوار‌های متروپل مجددا فروریخت و مجددا فوتی و خسارات فیزیکی برجای گذاشت. بار قبل که می‌گفتند ریزش آوار‌های متروپل با هماهنگی و برنامه قبلی بوده است. اما این بار را چه می‌خواهند بگویند. عباسپور فرماندار ویژه آبادان در ابتدا گفته بود که تخریب متروپل را به قرارگاه خاتم و انبیا می‌دهیم. سپس جاودان پور مدیر عامل شرکت اروندان، قبلا گفته بود که با برنامه قبلی ورود کرده ایم و ریزش‌ها از قبل برنامه ریزی شده بود، ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ریزش تاج و بخشی از قسمت میانی ساختمان یک قربانی کارگر ۱۸ ساله گفت. چهارم مهرماه ۱۴۰۱ یک پیرزن با ریزش آوار در خیابان حلبی ساز‌ها (سعدی)، فوت کرد. این بار را چه مسئولی می‌خواهد چه توجیهی ارایه کند، خدا می‌داند؟ به آقایان و مدیران محترم و دست پاک آبادان پیشنهاد می‌کنیم که بجای قرارداد با این ور و آن ور، با حسن گچکار که خرده کاری‌های بنایی هم انجام می‌دهند، قرارداد ببندید. واقعا از عملکرد خودتان خجالت نمی‌کشید؟ لازم به توضیح است که ساختمان ۱۰ طبقه متروپل واقع در مرکز شهر آبادان ۲ خرداد ۱۴۰۱ فرو ریخت که طی این حادثه ۴۳ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

شعار سال :به گزارش رسانه‌ها از خوزستان، حوالی ساعت ۱۶ چهارشنبه چهارم آبان‌ماه بخش دیگری از ساختمان متروپل در آبادان فروریخت. بر اساس مشاهدات برخی حاضران در محل حادثه، بخش پشتی این ساختمان در خیابان حلبی‌سازان(خیابان سعدی) فرو ریخت و به برخی از مغازه‌ها و خانه‌ها آسیب وارد کرد که به دلیل خالی بودن از سکنه به کسی آسیب وارد نشد. ولی در ریزش این بخش از ساختمان بر روی چند ماشین که یک زن میانسال درون خودروی پارک شده حضور داشت، ضمن ورود خسارات زیاد، باعث فوت نامبرده شد. از طرف دیگر، آمار مشخصی از مصدومان یا فوتی‌های احتمالی بیشتر وجود ندارد. با ریزش ساختمان نیرو‌های امدادی در محل حاضر شده‌اند تا ضمن بررسی حادثه عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

مسعود کاظمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت، حال دو مصدوم حادثه متروپل آبادان در بیمارستان مساعد است. وی بیان داشت که دو مصدوم حادثه ریزش بخشی از باقیمانده ساختمان متروپل به هنگام عملیات تخریب حوالی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

متروپل را به حسن گچکار انجام دهنده خرده کاری های ساختمان بسپارید!

این خبری است که رسانه ها منعکس کرده اند. اما کسی نمی پرسد که چرا تخریب متروپل اینقدر طول کشید؟ نان تخریب متروپل قرار بود به جیب چه کسانی برود؟ آیا حسن گچکار که خرده کاری های ساختمان را انجام می دهد و تخریب بنا را هم پیمان می کند ، بهتر از برون سپایر به فلان نهاد و شرکت مثلا تخصصی نبود؟ روایت می کنند که حسن گجکار می تواند ظرف یک هفته ساختمان چهار طبقه را آوار برداری و تخریب کند . با این احتساب، حسن در یک ماه تا 45 روز می توانست ، متروپل را بدون خسارت به سطح زمین رسانده و اتمام کار می کرد. قصه حسن گچکار را گفتیم تا به رگ غیرت بعضی ها بر بخورد و دست از رفیق و رفیق بازی در فعالیت های توسعه ای کشور بکشند. 

بررسی پیشینه روند آواربرداری از متروپل نشان می دهد که بنا بر اظهار معاون سازمان منطقه آزاد اروند، روند تخریب بقایای متروپل به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء محول شده است. خبرگزاری تسنیم در ۲۰ تیر ۱۴۰۱ گزارش داد که تا آن تاریخ، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به‌عنوان ۲۰ درصد پیش‌پرداخت مبلغ قرارداد به قرارگاه خاتم‌الانبیاء پرداخت شده است. در روز چهارشنبه 23 شهریور ، ریزش تاج و قسمتی از بخش میانی باعث مرگ کارگری 18 ساله شد. در تاریخ چهارشنبه 4 آبان ماه، ریزش متروپل باعث مرگ یک پیرزن و مصدومیت دو نفر شد.

اقبال جاودان پور مدیرعامل شرکت اروندان و مسئول عملیات تخریب سازه‌ی متروپل اخیرا بیان داشته است که، حدود ۲۰ درصد باقی مانده این سازه ناپایدار ، طی ۱۰ روز آینده تخریب می‌شود.اگر سازه باقی مانده، پایداری لازم را داشته باشد ابتدا نخاله‌های موجود جمع آوری می‌شود و سپس سازه بجامانده را تخریب می‌کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس بیان داشته است که این ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته، اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرده و منجر به فوت آن خانم شد. باید از آقای کوچی پرسید، تو دیگه چرا؟ نگاهی به تصاویر خودرو بیندازید. آیا باز معتقدید که سنگی جدا شده است؟ ما قصد قضاوت کارشناسی یا اتهام زدن نداریم، اما به شعور ما هم توهین نکیند.

متروپل را به حسن گچکار انجام دهنده خرده کاری های ساختمان بسپارید!

متروپل را به حسن گچکار انجام دهنده خرده کاری های ساختمان بسپارید!

 

متروپل را به حسن گچکار انجام دهنده خرده کاری های ساختمان بسپارید!

این داستان مرگ و میر در متروپل تا به کی باید ادامه داشته باشد؟ جان آدمی گویا هیچ ارزشی ندارد؟ منتظر دریافت توضیحات شهرداری آبان، پیمانکار پروژه تخریب و سایر ذی نفعان ذی مدخلان در خصوص این حادثه و مرتبط با متروپل، هستیم. در صورت وقوع حادثه ای دیگر(خدای ناکرده)، از همین لحظه هشدار اطلاع رسانی ملی و پیگیری قضایی- حقوقی جهت متخلفان را می دهیم. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: ریزش متروپل ، ریزش مجدد ، ریزش مجدد متروپل ، مرگ زن میانسال در ریزش مجدد متروپل ، نان تخریب متروپل قرار بود به جیب چه کسانی برود ، نان ساخت متروپل نان تخلف در متروپل و نان ریزش متروپل ، نان تخلف متروپل و نان ریزش متروپل ، خیابان حلبی سازان متروپل ، خیابان حلبی سازان پشت متروپل ، فوت یک پیر زن در ریزش متروپل ، حسن گچکار و تخریب ساختمان ، حسن گچکار و کنترات برای تخریب ساختمان ، تخریب ساختمان بشکل پیمان ، آوار برداری یا تخریب ساختمان متروپل ، تخریب متروپل برعهده چه کسی بود ، بررسی تخلفات احتمالی در تخریب متروپل ، وقتی فساد در کشور نادیده می شود صدها برابر باید هزینه کنیم ، هزینه صدها برابری عدم مقابله با فساد ، جاوان پور مدیرعامل شرکت اروندان ، مسعود کاظمی رئیس اورژانس ، اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ، ریزش متروپل در خیابان سعدی یا حلبی سازان ، سومین ریزش متروپل ، دومین حادثه منجر به فوت در اوار برداری از متروپل ، هزینه احتمالا 50 میلیارد توماین آوار برداری از متروپل ، اقبال جاودان پور ، نظرات تعجب برانگیر محمدرضا رضایی کوچی از حادثه دوم در آوار برداری متروپل آبادان
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
0
0
اینا به دولت پاسخگو نیستند به رسانه پاسخ بدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
0
0
حسن گچکار زیاد داریم. کدومشون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
اگر تا یک ماه دیگه تونستند، من انتهای اسمم یک ه می گذارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین