پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
سید «فرامرز مهاجرانی»روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک در جمع خبرنگاران، افزود: هدف از برگزاری این همایش جذب سرمایه گذار در راستای اجرای طرح های مختلف شهر و نگاهی گذرا به بخش صنعت استان بود.مهاجرانی، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک ازانعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری از جمله دره گردو، بام اراک، باغ گل دائمی شهر، فوداستریت و پروژه مسکونی شهر صنعتی در حاشیه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.
شعار سال: مهاجرانی ، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک، با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک به همت شهرداری، شورای شهر، استانداری مرکزی و اتاق بارزگانی اظهار کرد: هدف از این همایش جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های مختلف شهر بود که نگاه ویژه‌ای به صنعت داشت، چرا که نمایشگاه صنعت استان با دستور استانداری با همایش سرمایه‌گذاری متقارن شد تا سرمایه گذاران و سفرای خارجی، هر دو بخش را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: همایش به صورت منظم و مرتب برگزار شد، در این همایش انعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری از جمله دره گردو، بام اراک، باغ گل دائمی شهر، فوداستریت و پروژه مسکونی شهر صنعتی صورت گرفت.
 
انعقاد پنج تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری اراک
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: این تفاهم نامه باید در قالب قانون باشند و در اصل اعلام همکاری است و اگر قرار است وجاهت قانونی داشته باشد باید روال آن طی شود و فراخوان عمومی داده شود تا افراد ذیصلاح در فراخوان شرکت کنند و رقابت سالم شکل بگیرد.

مهاجرانی گفت: ارزش این تفاهم نامه‌ها در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با سرمایه گذارانی که تفاهم نامه امضا کردند جلساتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه بین الملل سه تفاهمنامه بین شهرداری اراک و شهرداری سنگال و شهر بعلبک لبنان در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بسته شد، شهر لبنان یکی از شهر‌های شیعه نشین لبنان است که تلاش داریم به صورت خیلی خوب و مناسب از جهات فرهنگی و مذهبی تعامل داشته باشیم.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: مهمترین بخشی از طی کردن پروسه قانونی واگذاری‌ها نیز مطالعات اقتصادی است که عمدتا توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود البته شاید سرمایه‌گذار قصد تغییر طرح‌ها را داشته باشد که در این صورت پروژه فنی هم اضافه می‌شود و زمان طولانی تری نیز طی می‌کند.
 
انعقاد پنج تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری اراک
همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک تا عصر پنجشنبه با حضور هفت سفیر از کشورهای مختلف، شهردار بعلبک لبنان و جمعی از مسئولان کشوری و استان مرکزی ادامه دارد.
 

ترویج و اجرای فرهنگ سرمایه گذاری در شهر اراک
 
علیرضا کریمی شهردار اراک درهمایش فرصت‌های سرمایه گذاری اراک افزود: این همایش به منظور معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهر اراک برای افراد طالب سرمایه گذاری در این شهر ترتیب داده شده است. وی با اشاره به اینکه در این همایش ۱۴ پروژه تعریف شده که در پنل فرصت‌های سرمایه گذاری شهر اراک ارائه می‌شود، ارزش مالی این پروژه را بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان دانست. وی تاکید کرد: پیرو این همایش درصدد تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری شهر اراک هستیم تا به واسطه آن چشم انداز مناسبی از سرمایه گذاری در شهر ارائه شود، همچنین به دنبال راه اندازی دبیرخانه دائمی در این حوزه هستیم تا به صورت مستمر و مکرر با سرمایه گذاران در تعامل باشیم. دکتر کریمی با اشاره به تعامل شهرداری اراک با شهرداران مختلف از جمله کلانشهر‌های کشور برای استفاده از تجارب آن‌ها افزود: این همایش در واقع فتح بابی در این راستاست و با سفرا و رایزنان اقتصادی نیز ارتباط خواهیم داشت تا روند سرمایه گذاری با کشور‌های دیگر تسهیل شود و در این راستا تفاهم نامه‌هایی برای امضا منعقد خواهد شد.
 
انعقاد پنج تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری اراک
وی تاکید کرد: به دنبال ترویج و اجرای فرهنگ سرمایه گذاری در شهر اراک هستیم. تا امروز هیچ سرمایه گذار بخش خصوصی در اقتصاد و مدیریت شهری نداشتیم و برگزاری همایش در این مسیر تاثیر گذار خواهد بود. شهردار اراک با بیان اینکه تراز جمعیت شهرنشین و روستانشین اراک در طول ۴۰ سال اخیر معکوس شده است، گفت: امروز بیش از ۷۰ درصد مردم در شهر سکونت دارند. اراک به شهری مهاجرپذیر تبدیل شده و در حوزه اقتصاد شهری به عنوان راهبردی اساسی به دنبال توسعه پایدار شهر و جلب رضایتمندی و ارتقای رفاه شهروندی هستیم، البته این امر با بودجه مصوب برای شهرداری میسر نیست. وی گفت: بودجه شهرداری در سال گذشته با متمم به ۱۸۵۰ میلیارد تومان رسید و با وجود آنکه امسال ۱۲۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی هدفگذاری شده است، نمی‌توانیم همچنان این عقب ماندگی چندین ساله را جبران کنیم، البته رویکرد شهرداری رویکردی مدرن است، ولی همچنان رفع مشکلات و عقب ماندگی‌ها دشوار است.
 
وی اضافه کرد: اراک ظرفیت‌های بسیاری دارد، پایتخت صنعتی کشور است، در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق واقع است و بزرگترین پروژه‌های صنعتی در این شهر اجرایی می‌شود. شهردار اراک افزود:این فرصت ها، امکانی برای جذب سرمایه گذار به شمار می‌رود و در این راستا شهرداری وظیفه تسهیلگری در عرصه سرمایه گذاری دارد و راغب به سرمایه گذاری در پروژه‌های این شهر هستیم.
 
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک ، انعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی اراک ، سرمایه گذاری در دره گردو ، سرمایه گذاری در بام اراک ، سرمایه گذاری در باغ گل دائمی شهر اراک ، سرمایه گذاری فوداستریت اراک ، سرمایه گذاری پروژه مسکونی شهر صنعتی اراک ، فرصتهای سرمایه گذاری در اراک ، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک ، تفاهمنامه شهرداری اراک با شهرداری سنگال ، تفاهمنامه شهرداری اراک با شهر بعلبک لبنان ، تفاهمنامه شهرداری اراک در حوزه بین الملل ، ترویج و اجرای فرهنگ سرمایه گذاری در شهر اراک ، تعامل شهرداری اراک با شهرداران مختلف از جمله کلانشهر‌های کشور ، تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری شهر اراک ، ظرفیت‌های شهر اراک برای افراد طالب سرمایه گذاری ، همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک ، توسعه اقتصادی اراک ، پروژه های قابل سرمایه گذاری در اراک ، جذب سرمایه گذار در پروژه های اراک ، توسعه شهری اراک ، اراک پایتخت صنعتی کشور ، راهبردهای توسعه شهر اراک
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین