پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
طرح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، امروز سه شنبه ۲۹ بهمن به صورت همزمان با دیگر طرح های تعاونی سراسر کشور در زمینی به مساحت ۱۰۷۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
شعارسال: معاون اول رئیس جمهور استان مرکزی را یکی از استان های مهم صنعتی کشور دانست.
 
طرح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، امروز سه شنبه ۲۹ بهمن به صورت همزمان با دیگر طرح های تعاونی سراسر کشور در زمینی به مساحت ۱۰۷۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 
معاون اول رئیس جمهور در این آئین که با حضور تعدادی از مسئولین استانی در یکی از ساختمان های تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، در ارتباط زنده ویدئویی با استان مرکزی، این استان را یکی از استان های مهم صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود بنگاه های اقتصادی و واحدهای بزرگ صنعتی در این استان طبیعتا تبعات صنعتی شدن هم برای استان ممکن است وجود داشته باشد ولی مردم استان با توجه به پتانسیل های صنعتی خوب استان‌شان از مجموعه دولت انتظار دارند شرایط لازم را برای اشتغالزایی آنان فراهم کند.
 
جهانگیری اظهار کرد: استان مرکزی علاوه بر پتانسیل های خوب صنعتی، از حیث جاذبه های طبیعی هم ظرفیت های زیادی دارد، همچنین این استان زادگاه امام راحل(ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.
 
وی در ادامه به افتتاح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اشاره کرد و با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها بزرگ ترین سرمایه انسانی کشور هستند، افزود: متاسفانه ما در گذشته آن طور که باید نتوانسته ایم از زحمات این قشر فرهنگی جامعه قدردانی کنیم و اقدامات لازم را برای حل و فصل کامل مشکلاتشان انجام دهیم که البته امیدواریم با گشایشی که در آینده در برنامه های دولت ایجاد می شود، بتوانیم حق اساتیدمان را به خوبی ادا کنیم و تدابیر لازم را برای کاهش مشکلاتشان بیندیشیم.
 
افتتاح ۵ طرح عمرانی به ارزش ۱۷۶ میلیارد تومان در استان مرکزی
 
استاندار مرکزی نیز در این آئین تصریح کرد: از حدود ۳۲۲ طرح تعاونی که امروز به طور همزمان در سراسر کشور به افتتاح می رسد، استان مرکزی افتتاح و بهره برداری از ۵ طرح اساسی را در دستور کار خود قرار داده است که مجموعا برای این طرح های ۱۷۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
​سید علی آقازاده در ادامه بیان کرد: از مجموع ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار، ۱۵۳ میلیارد تومان از منبع آورده اعضای تعاونی های استان و ۲۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است که پیش بینی می شود اجرای این طرح ها بتواند برای بیش از ۷۰۰ نفر در شرکت ها و تعاونی های استان اشتغال زایی کند.
 
وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن کارکنان در بخش های مختلف به بهره برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۲۷۰ شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که توانسته است برای ۲۱ هزار نفر ایجاد شغل کند. همچنین برای اولین بار در طول ۱۰ ماه اخیر، آمار اشتغال مشمولین ماده ۱۴۸ قانون کار استان مرکزی بیش از ۱۲ هزار نفر شد که در کنار افتتاح واحدهای مسکونی تعاونی های مسکن کارکنان استان آمار بسیار خوبی برای مجموعه استان به حساب می آید.
 
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تعداد شرکت هایی که در سال گذشته در استان مرکزی دارای حقوق معوق بودند در سال جاری به نصف کاهش یافته است، اظهار کرد: این بدان معناست که با تلاش دولتمردان کشوری و استانی از ۷۱ شرکت صنعتی که در سال گذشته دارای حقوق بودند، امسال تنها ۳۷ واحد با این مشکل مواجه هستند.
 
آقازاده با اشاره به افتتاح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، بیان کرد: این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه هایی که امروز در سطح کشور و در این آئین افتتاح می شود، در ۲۱ طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان ساخته شده که ۲۳ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانک مسکن و ۱۴۵ میلیارد تومان هم از منبع آورده اعضای تعاونی حاصل شده است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: استان مرکزی تنها یک استان صنعتی نیست، بلکه در کنار این ظرفیت های صنعتی باید به بحث گردشگری و جاذبه های تفریحی آن هم توجه شود و از آنها نهایت استفاده را ببرد.
 
به گزارش ایسنا، پروژه تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک شامل ۳۸۱ واحد مسکونی در ۲۱ طبقه است که کل طرح آن در زمینی به مساحت ۱۰۷۲۰ متر مربع اجرا شده است و از این مقدار زیربنای بخش های مسکونی و تجاری آن به ترتیب ۴۹۵۴۲ و ۳۲۶۲ مترمربع است.
 
این طرح ها توسط معاون اول رئیس جمهور در ارتباط زنده ویدئویی با استان های یزد، ایلام، خراسان شمالی، هرمزگان و مرکزی، به طور همزمان در ۳۱ استان کشور در قالب ۳۲۲ طرح تعاونی افتتاح شد.
 
این ۳۲۲ طرح تعاونی با مشارکت ۱۹ هزار و ۶۷۷ عضو و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر به بهره برداری رسیده است.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری ایسنا   ،تاریخ انتشار:   29 بهمن  1398،کدخبر:   98112921647 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین